۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

افزایش چشمگیر صادرات آبزیان به روسیه

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از افزایش چشمگیر صادرات آبزیان به روسیه در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: صادرات آبزیان به روسیه طی سال جاری تا کنون به هزار و ۱۱۰۰ تُن رسیده است.
کد خبر: ۸۸۷۹۱
افزایش چشمگیر صادرات آبزیان به روسیه
 
علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های در حال انجام در راستای ایجاد بازار‌های جدید صادراتی، طی سال‌های اخیر شاهد تبدیل شدن روسیه به یکی از بازار‌های مهم صادرات آبزیان هستیم.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از افزایش چشمگیر صادرات آبزیان به روسیه در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: صادرات آبزیان به روسیه طی سال جاری تا کنون به ۱۱۰۰ تُن رسیده است.

وی بیان داشت: این در حالی است که صادرات آبزیان به کشور روسیه در سال ۹۷، حدود ۵۰۰ تُن بوده و در سال ۹۸ این رقم به ۹۰۰ تُن افزایش یافته است.

خدایی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه طی ۹ ماهه نخست امسال صادرات آبزیان به روسیه به ۱۱۰۰ تُن رسیده و انتظار می‌رود تا پایان سال این رقم افزایش بیشتری نیز داشته باشد، می‌توان گفت: بازار روسیه در حال تبدیل شدن به یکی از بازار‌های اصلی صادارت آبزیان کشورمان است.

این مقام مسئول در اتحادیۀ تولید و تجارت آبزیان ایران، خاطرنشان ساخت: میگوی پرورشی، قزل آلای پرورشی و خاویار بخش اعظم صادرات آبزیان به کشور روسیه را تشکیل می‌دهند.

وی تاکید کرد: میگوی پرورشی ایرانی بسیار مورد استقبال بازار روسیه قرار گرفته است که این امر به دلیل کیفیت بالای میگوی پرورشی کشورمان در مقاسه با میگوی چینی است.

وی با اشاره به اینکه بر‌اساس برنامۀ ششم توسعه باید تا سال ۱۴۰۴ در‌آمد سالانه صادرات آبزیان به ۶۰۰ میلیون دلار برسد، اذعان داشت: امیدواریم با  تداوم روند افزایشی صادرات آبزیان به روسیه، از اهداف پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه پیشی گیریم.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران اظهار امیدواری کرد: با افزایش ظرفیت تولید آبزیان در کشور در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افزایش قابل توجه صادرات انواع آبزیان به کشور روسیه باشیم.

به گفته وی، صادرات آبزیان در میان سایر بخش‌های کشاورزی با وجود شیوع کرونا با افزایش همراه بوده است که این امر حاکی از استقبال بازار خارجی از محصولات آبزی ایرانی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار