۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

چشم انداز مثبت حمل ونقل کانتینری در سال ۲۰۲۱

چشم انداز صنعت حمل و نقل کانتینری در سال ۲۰۲۱ از سوی کارشناسان مثبت ارزیابی شده و پیش‌بینی می‌شود این صنعت بتواند خسارت‌ها‌یی را که در سال ۲۰۲۰ بر اثر کووید ۱۹ متحمل شد، جبران کند.
کد خبر: ۸۸۷۸۹
چشم انداز مثبت حمل ونقل کانتینری در سال ۲۰۲۱
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Simon Sundboell" مدیر‌عامل شرکت زنجیرۀ تامین eeSea با اشاره به اینکه شروع سال ۲۰۲۱ اگرچه در برخی از نقاط با ظرفیت‌های خالی مواجه بودیم، بهبود قابل توجهی را نشان می‌دهد، اما به نظر می‌رسد در ماه‌های پیشِ رو قدرت حمل‌و‌نقل کانتینری افزایش یابد به گونه‌ای که در حال حاضر ظرفیت بیکاری در این صنعت تا حدودی کاهش یافته و خطوط کشتیرانی نیز نه تنها  اسکراپ کشتی‌ها را به تأخیر انداخته بلکه نسبت به سفارشات جدید نیز اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حمل‌و‌نقل کانتینری در سال ۲۰۲۱ به بازیابی و باز‌سازی خود اقدام خواهد کرد، یاد‌آور شد به نظر می‌رسد این صنعت به حرکت پرقدرت خود در سال جاری میلادی ادامه دهد و روز‌های بدی را که در سال ۲۰۲۰ شاهد بودیم، کمتر تکرار شود.

از سوی دیگر "پیتر سند" تحلیلگر ارشد بیمکو نیز از احتمال رونق حمل‌و‌نقل کانتینری سخن به میان آورده و گفت: معتقدم که در سال جدید میلادی تداوم حمل و نقل کالا از طریق بخش کانتینری ادامه خواهد یافت و شرایط بهبود حمل‌و‌نقل کانتینری را در این سال شاهد خواهیم بود.

وی پیش‌بینی کرد که مسیر‌هایی که در سال ۲۰۲۰ بر اثر بروز شیوع ویروس کرونا لغو شده بود در سال جدید بهبود یافته و به فعالیت خود ادامه دهد.

وی در پایان یادآورد شد:  پیش‌بینی می‌شود که امسال برای بخش حمل‌و‌نقل کانتینری سود‌آور باشد.

 وی تأکید کرد: بررسی‌های بیمکو نشان می‌دهد در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۲۰ شاهد از دست دادن ۲.۶ میلیون TEU ظرفیت کانتینری بودیم که انتظار می‌رود امسال با ظرفیت خالی کمتری روبه‌رو شویم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار