۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی

افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از افزایش قابلیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره) با بهره برداری از پایانه نفتی با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۴۹

به گزارش مانا، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با هدف ارتقای بهره‌وری و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشتریان در حوزه انبارش، تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی، پایانه نفتی مجهز و پیشرفته‌ای با ظرفیت ۱۶ هزار متر مکعب با مشارکت بخش خصوصی توانمند در این مجتمع بندری به بهره برداری رسید.

عادل دریس با اشاره موقعیت منحصر به فرد این بندر بزرگ تجاری به لحاظ قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی فرآورده‌های نفتی به کشور‌های حوزه خلیج فارس و زیرساخت‌های مهیا برای فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی افزود: احداث این پایانه را پاسخی به نیاز‌های روز افزون صاحبان کالا و مشتریان محسوب می‌شود.

دریس در تشریح ویژگی‌های این پایانه نفتی که در مساحتی حدود ۱۸ هزار و ۸۶۰ متر مربع واقع در اراضی پشتیبانی مجتمع بندری امام خمینی (ره) با سرمایه‌گذاری اولیه ۳۵۰ میلیارد ریال احداث و به مرحله بهره‌برداری رسیده است، بیان داشت: این پروژه شامل؛ سه مخزن سقف ثابت فرآورده سنگین (نفت‌کوره) به ظرفیت اسمی ۳۰ هزار و ۷۸۶ متر مکعب و دو مخزن با سقف داخلی متحرک فرآورده سبک (گازوییل و نفتا) به ظرفیت اسمی ۱۶ هزار متر مکعب است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد در طراحی این سایت قابلیت ذخیرهی محصولات متنوع از لحاظ چگالی و ویسکوزیته در مخازن عنوان و اظهار کرد: اتخاذ تمهیدات لازم برای توسعه این پایانه را از برنامه‌های آتی در فاز‌های بعدی به شمار می‌رود.

براساس این گزارش؛ این پایانه نفتی که با سرمایه‌گذاری شرکت پتروپاسارگاد خاورمیانه احداث شده، از نظر طراحی، اجرا و تجهیزات نصب شده در آن به گفته کارشناسان این حوزه یکی از بهترین سایت‌های منطقه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار