۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

تعلیق تغییر خدمه ۲۱ کشور جهان در بنادر فیلیپین

دولت فیلیپین اعلام کرد به منظور جلوگیری از شیوع نوع جدید ویروس کرونا تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ امکان تغییر خدمه برای کشتی‌های ۲۱ کشور جهان وجود ندارد.
کد خبر: ۸۸۷۴۸

تعلیق تغییر خدمه ۲۱ کشور جهان در بنادر فیلیپین

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، از آن جایی‌که بحران تغییر خدمه، زندگی دریانوردان را در سختی و فشار زیادی قرار داده و بنا به گفتۀ مسئولان بندری فیلیپین برخی از آنان با وجود ۱۸ ماه خدمت در دریا امکان بازگشت به خانواده را ندارند دولت فیلیپین به منظور مقابله با نوع جدید کووید ۱۹ و جلوگیری از عمیق‌تر شدن بحران تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ تغییر خدمۀ کشتی‌های ۲۱ کشور جهان را به حالت تعلیق درآورد.

در اطلاعیه‌ای که توسط ادارۀ بندر فیلیپین PPA صادر شده است تغییر خدمه ۲۱ کشور جهان شامل استرالیا، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، ایسلند، ایرلند، رژیم اشغالگر قدس، ایتالیا، ژاپن، لبنان، هلند، سنگاپور، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، انگلیس و آمریکا تا ۱۵ ژانویه امکان‌پذیر نخواهد بود.

دولت فیلیپین این ممنوعیت را به منظور جلوگیری از شیوع نوع جدید کووید ۱۹ اعلام کرده است.

در اطلاعیۀ اداره بندر فیلیپین آمده است با گسترش گونۀ جدید ویروس تعداد کشور‌های بیشتری نیز ممکن است به این لیست اضافه شود و امکان تمدید این مهلت وجود دارد.

این تصمیم دولت فیلیپین به منظورایجاد یک شبکۀ ایمنی اتخاذ شده تا از ورود احتمالی سریع کووید جدید ۱۹ از طریق خدمه جلوگیری به عمل آید.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده به گفتۀ کارشناسان دریایی این اقدام فیلیپین از آن جایی‌که بزرگترین تأمین کنندۀ نیروی انسانی دریانورد در جهان به شمار می‌رود تأثیر منفی بر حمل و نقل دریایی خواهد گذاشت و این تصمیم به کمبود دریانورد منجر خواهد شد، زیرا صاحبان کشتی و مدیران خطوط کشتیرانی برای استخدام نیرو‌های جدید با مشکل مواجه هستند بدین ترتیب خدمۀ فیلیپینی که در حال فعالیت بر روی کشتی‌ها هستند تغییر نمی‌کنند. این در حالی است که بسیاری از آنان تحت فشار شدید جسمی و روحی به سر می‌برند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار