۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

مقابله با خطرات سایبری بنادر جهان باید مدیریت شود

انجمن بین المللی بنادر منطقه اروپا خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر بنادر جهان به منظور مقابله با حملات سایبری شد.
کد خبر: ۸۸۷۴۰

مقابله با خطرات سایبری بنادر جهان باید مدیریت شود

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در میز‌گردی که تحت عنوان امنیت سایبری و اعتماد دیجیتالی چندی پیش از سوی بندر هامبورگ با حضور مدیران و معاونین ادارات بنادر اروپا برگزار شد، "Jens MeierJens Meier" معاون رئیس انجمن بین‌المللی بنادر و مدیر عامل بندر هامبورگ با تأکید بر  لزوم افزایش آگاهی در برابر حملات سایبری یادآور شد: مدیران بندری باید ضمن مدیریت، بنادر را در مقابل حملات سایبری با استفاده از متخصصان خبره و ابزار‌های دیجیتالی  محافظت کنند که آن هم به سرمایه گذاری هرچه بیشتر در این زمینه بر‌می‌گردد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم از فرصت‌های دیجیتال سازی بیشترین بهره را ببریم باید خطرات سایبری را مدیریت کنیم. بنابر‌این زمانی اعتماد دیجیتالی تضمین می‌شود که به منظور مقابله با حملات، سرمایه گذاری لازم صورت گیرد تا جلوی خسارت‌های ناشی از هجوم هکر‌ها به بنادر گرفته شود.

وی گفت: نتیجۀ زندگی با بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ آن است که مردم هشیاری خود را در برابر تهدیدات سایبری بیشتر کنند، کار از راه دور در شرایط بحران کرونا عامل دیگری است که به آسیب پذیری یک شرکت یا بندر در مقابل حملات سایبری کمک می‌کند.

این گزارش حاکی است در ادامه این میزگرد "Catalina Grimalt" معاون مدیر‌کل بنادر بارسلونا نیز طی سخنانی گفت: با توجه به اینکه بندر ما مورد حمله سایبری قرار گرفت ما یاد گرفته‌ایم که ایمنی را بهبود ببخشیم، به همین جهت از جدی بودن موضوع آگاه هستیم و سخت روی امنیت سایبری کار کرده ایم.

 وی در پایان سخنان خود تاکید کرد‌: در حال حاضر طرح‌های مختلف امنیتی را اجرا کرده و سیستم‌ها توسط سه اپراتور بلند‌پایه نظارت می‌شود. آنچه که یاد گرفته‌ایم این است که فقط بندر مسئول امنیت سایبری نیست، بلکه کل زنجیرۀ تأمین باید در مقابل حملات سایبری مقاوم باشند به همین جهت باید انعطاف پذیری در تمام بنادر ایجاد شود که آن هم به سرمایه گذاری بیشتر بستگی دارد. ضمن اینکه حمایت‌های مالی بخش خصوصی و دولتی هم ضروری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار