۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
هواشناسی هشدار داد:

خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر توفانی می‌شود

خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر توفانی می‌شود
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار از افزایش ارتفاع موج و توفانی شدن خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و دریای خزر طی روز‌های شنبه (۱۳ دی) تا سه‌شنبه (۱۶ دی) خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۱۲
به گزارش مانا، بر اساس این هشدار زرد رنگ امروز (۱۳ دی) نواحی مرکزی خلیج فارس و دریای عمان، طی روز یکشنبه (۱۴ دی) خلیج فارس و دریای عمان و طی روز دوشنبه (۱۵ دی) شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و توفانی خواهد بود.
این شرایط طی روز سه‌شنبه (۱۶ دی) در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز دور از انتظار نیست.
سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال غرق شدن قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناور‌های سبک، پاره شدن تور‌های صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد.
محدودیت در تردد با شناور‌های سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی  به‌ویژه فراساحل و احتیاط در تفریحات آبی از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.
در ادامه هشدار دریایی هواشناسی آمده است که از اواخر وقت روز یکشنبه (۱۴ دی) تا روز دوشنبه (۱۵ دی) غرب دریای خزر مواج است و ارتفاع موج به حدود یک متر خواهد رسید. از این‌رو احتمال غرق شدن قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناور‌های سبک، پاره شدن تور‌های صیادی و اختلال در فعالیت‌های های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد.
سازمان هواشناسی توصیه کرده است که در تردد با شناور‌های سبک، نیمه سنگین، تفریحی و فعالیت شیلاتی محدودیت ایجاد شود و تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل اتخاذ و در تفریحات آبی نیز احتیاط شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار