۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

بهره برداری چین و برزیل از شرایط کرونایی جهان و جنگ تجاری

جنگ تجاری آمریکا و چین و همچنین شیوع کووید ۱۹ کفه ترازو را به نفع چین و برزیل سنگین کرد، به گونه‌ای که از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون صادرات این کشور بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت و اقتصاد چین نیز در حال بازگشت به شرایط قیل از کروناست.
کد خبر: ۸۸۶۷۱
بهره برداری چین و برزیل از شرایط کرونایی جهان و جنگ تجاری
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Andrew Lorimer" مدیر‌عامل شرکت بازرگانی داتامار مستقر در برزیل در یک کنفرانس مجازی با اشاره به این‌که با توجه به شرایط فعلی روند رو به رشد صادرات برزیل ادامه خواهد یافت، گفت:، زیرا دستیابی به چنین آماری آن هم در دوران رکود اقتصادی یک رکورد برای‌ای این کشور به‌شمار می‌رود اگرچه این کشور  با کاهش ۱۲.۲ درصد‌ی واردات در سال ۲۰۲۰ روبه‌رو شد،   اما توانست از شرایط کرونایی جهان و جنگ تجاری به خوبی بهر‌ه برداری کند و بنادر خود را فعال نگه دارد.

بر اساس این گزارش در ادامه "Jan Hoffman" رئیس تدارکات UNCTAD نیز طی سخنانی گفت: کاهش ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر باعث شد تا در سال جاری میلادی با کاهش واردات و صادرات در بسیاری از کشور‌ها مواجه شویم، اما در این میان برگ برنده به برزیل و چین رسیده است، زیرا برزیل به صادرات خود ادامه داد و چین نیز پس از تحمل فشار اقتصادی در ماه‌های اولیۀ سال جاری میلادی هم‌اکنون به شرایط قبل از کرونا بازگشته است، در حالی‌که بقیۀ کشور‌های جهان در حال تلاش برای رسیدن به این مرحله هستند که فرجام آن هم هنوز مشخص نیست.  

وی در ادامه یاد‌آور شد: خوشبختانه با بروز و شیوع کرونا در سراسر جهان دیجیتالی شدن و اتوماسیون وارد مرحلۀ جدیدی شده است و با وجود تمامی مشکلات و چالش‌ها، فنّاوری پیشرفتۀ تجارت و حمل و نقل دریایی را روز به روز تسهیل می‌کند.  در واقع می‌توان گفت: بسیاری از شرکت‌های حمل و نقلی  در این شرایط برای به دست آوردن فنّاوری مسابقه گذاشته‌اند.

"Dinesh Sharma" مدیر مشاوران دریایی موسسه تحقیقاتی Drewry  نیز در ادامه کنفرانس با اشاره به تأثیر جهانی کرونا بر اقتصاد و سرمایه‌گذاری خاطر نشان ساخت: بیماری کووید ۱۹ با وجود خسارت‌های وارده براقتصاد دریا تأثیر مهمی نیز بر تحولات حمل و نقلی گذاشت. به گونه‌ای که آن‌ها در سال ۲۰۲۰ به طور فشرده و با سرعت بیشتر مسیر چند ساله را طی کردند که این می‌تواند به برنامه‌های تجارت دریایی در آینده به طور فزاینده‌ای کمک کند.

وی در ادامه عنوان کرد: این یک گام مثبت است که بنادر با وجود همه‌گیری کووید ۱۹ به سرمایه‌گذاری و طرح‌های توسعۀ خود ادامه می‌دهند و کمتر پروژه‌ای را در حال حاضر می‌توان یافت که متوقف باشد این امر قابل تسری به اکثر بنادر در دنیاست.

وی در پایان صحبت‌های خویش افزایش سرمایه‌گذاری و گرایش به سمت دیجیتال‌سازی را از تأثیرات مثبت ویروس کووید ۱۹ اعلام کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار