۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر:

۲۳ درصد حجم صادرات کشور از گمرکات استان بوشهر صورت می‌گیرد

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: آمار تجارت در حوزه صادرات کشور نشان می‌دهد حدود ۲۳ درصد از حجم کل صادرات کشور از گمرکات استان بوشهر صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۸۶۶۹
۲۳ درصد حجم صادرات کشور از گمرکات استان بوشهر صورت می‌گیرد
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، بهروز قره‌بیگی در نشست با روسای گمرکات استان بوشهر اظهارداشت: حجم صادرات کشور طی ۹ ماهه سال جاری حدود ۸۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است که از این میزان ۱۸ میلیون و ۹۵۳ هزا تن آن از طریق گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه همچنین حدود ۱۶ درصد ارزش کالا‌های صادراتی کشور سهم استان بوشهر می‌باشد گفت: ارزش کالا‌های صادراتی صورت گرفته طی مدت یاد شده در کشور ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده است که ۴ میلیارد و ۳۶۵ میلیون دلار سهم این استان در صادرات کشور می‌باشد.

قره‌بیگی به تعامل بسیار خوب گمرک و پلیس مواد مخدر ناجا استان اشاره کرد و افزود: گمرک در کنار حمایت از تجارت سالم و توسعه صادرات غیرنفتی در سال جهش تولید همواره به دنبال برخورد قاطع با متخلفان، قاچاقچیان مواد مخدر و افراد فرصت طلب که قصد ایجاد اختلال در امر صادرات و فعالیت تجار خوشنام کشورمان دارند، می‌باشد در همین راستا تشدید مبارزه با قاچاق مواد مخدر، بهره گیری بیشتر از توان سگ‌های مواد یاب مخدر و شیوه‌های نوین در دستور کار این ستاد و پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.

وی با اینکه در برخی گمرکات استان دستگاه‌های ذی‌ربط در امر تجارت در کنار گمرک قرار ندارند تصریح کرد: انتظار می‌رود فرمانداری‌های شهرستان‌ها به عنوان متولی هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی، سایر ارگان‌ها متولی در امر تجارت را وارد میدان خدمت رسانی به فعالین اقتصادی کنند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به تعیین تکلیف کالا‌های تملیکی در گمرکات استان تاکید کرد و  اظهارداشت: کالا‌های تملیکی به ویژه کالا‌های سریع‌الفساد در اسرع وقت و با حساسیت بالا در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار گیرد.

وی در خصوص منازل سازمانی گمرک بوشهر و دیر بیان کرد: با تخصیص اعتبارات جدید و تعیین مشاور امیدواریم هشت واحد منازل سازمانی گمرکات بوشهر و دیر در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف و مورد بهره برداری قرار گیرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر در کنار ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی و تسریع در فرآیند تشریفات گمرکی بر کنترل و نظارت کافی بر صحت انجام فرآیند‌ها تاکید کرد.

در این نشست روسای گمرکات استان به بیان مشکلات و ارائه پیشنهاداتی جهت بهبود شرایط حوزه گمرکی خود پرداختند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار