۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

بازگشت دوباره کشتی‌های بادبانی به عرصه دریا

به منظور تحقق آرمان‌های سازمان IMO در راستای کاهش آلودگی و به صفر رساندن میزان آلاینده‌ها‌ی سوخت کشتی‌ها، گرایش به سمت ساخت کشتی‌های بادبانی روز به روز افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۸۶۶۱
بازگشت دوباره کشتی‌های بادبانی به عرصه دریا
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از رویترز در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کارگر از ۲۷ کشور در حال ساخت کشتی‌های بادبانی با کربن خنثی در کاستاریکا هستند این کشتی‌ها قادر خواهند بود تا ۳۵۰ تُن بار حمل کنند.

بر اساس این گزارش شرکت Sailcargo Inc به عنوان پشتیبان طراحی و ساخت این کشتی است که از یک مهندس فنلاندی به نام "اینگرید" الهام گرفته است.

"anielle Doggett" مدیر اجرایی Sailcargo در مورد روی آوردن صنعت کشتیرانی به ساخت کشتی‌های بادبانی می‌گوید: این کشتی به نام Ceiba اولین شناور بادبانی در جهان است که با کمک دو موتور الکتریکی با نیروی باد کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ساخت چنین کشتی‌هایی یک راه حل زیست محیطی با صرفه به منظور تحقق اهداف سازمان بین‌المللی دریانوردی است یاد‌آور شد: یکی از مهم‌ترین مواردی که در این ارتباط دنبال می‌شود سود‌آوری اقتصادی آن است، زیرا توسعه این پروژه‌ها باعث می‌شود در فقیرترین مناطق کاستاریکا که ۱۲۵ کیلومتر دورتر از پایتخت است، ساخت شناور‌های بادی روز به روز بر ابعاد خود بیفزاید.

وی خاطر نشان ساخت: ما برای اثبات واقعیت‌هایی که در گذشته در زمینۀ کشتی‌های بادبانی وجود داشت و هیچ نوع آلودگی تولید نمی‌کرد، از فرماندهان سابق کشتی‌های سنتی برای کسب تجربه استفاده می‌کنیم.

به گفته وی این کشتی در سال ۲۰۲۲ در مسیر‌های کانادا، اکوادور و هاوایی با کربن صفر درصد فعالیت خود را آغاز می‌کند و با راه‌اندازی آن در مدت شش سال سرمایه گذاری ۴.۲ میلیون دلاری آن باز می‌گردد.

"John Portrays"  بنیانگذار Sailcargo نیز پیرامون ساخت این شناور گفت: ما می‌خواهیم این کشتی گل سرسبد کشتی‌های بادبانی باشد که با پرچم کاستاریکا به صادرات و واردات کالا‌ها اقدام کند.

وی در پایان گفت: اطمینان دارم که صنعت کشتیرانی نسبت به بازگشت کشتی‌های بادبانی و تأثیر مثبت آن‌ها در محیط زیست به مرور زمان نسبت به ساخت این قبیل کشتی‌ها اقدام خواهد کرد، زیرا از هر نظر به صرفه هستند.

بازگشت دوباره کشتی‌های بادبانی به عرصه دریا
ارسال نظرات
آخرین اخبار