۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

انتقاد شدید دبیرکل imo از اجاره کنندگان کشتی

دبیر‌کل imo از بی‌توجهی برخی اجاره کنندگان نسبت به بحران انسانیِ تغییر خدمه به شدت انتقاد کرده و گفت: هیچ کس حق ندارد منشور بین‌المللی این سازمان را به نفع خود تغییر دهد.
کد خبر: ۸۸۶۵۹
انتقاد شدید دبیرکل imo از اجاره کنندگان کشتی
 
به گزارش گرو‌ه بین‌الملل مانا، چندی است که برخی از اجاره کنندگان کشتی بند‌های مربوط به " لزوم تغیر خدمه " در بنادر را در قرارداد‌ها قید نکرده بلکه به جای آن " تغییر خدمه در هیچ بندری صورت نخواهد گرفت " لحاظ می‌کنند.

"کیتاک لیم" دبیر کل imo نسبت به این تصمیم عکس‌العمل نشان داده و یاد‌آور شد: این کار تلاش‌های انجام شده برای حل بحران انسانیِ تغییر خدمه را تضعیف می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه کمیتۀ حل بحران سازمان بین‌المللی دریانوردی ضمن اعتراض بیش از حد  به این عمل  با صدور بخشنامه‌ای با حمایت ILO و اعلام آن به تمام بنادر، اپراتورها، صاحبان کشتی و اجاره کنندگان، جامعه دریایی را به رعایت منشور فرا خواند.

"کیتاک لیم" افزود: خوشبختانه در حال حاضر ۴۵ کشور عضو imo دریانوردان را به عنوان نیروی کلیدی انسانی شناخته‌اند و تغییر آنان را در اولویت قرار داده‌اند، اما متاسفانه دستکاری منشور این سازمان توسط اجاره کنندگان به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و آنان حق ندارند عزیمت دریانوردانی را که بعضی از آنان به مدت ۱۰ ماه در دریا گرفتار شده‌اند به تا‌خیر بیندازند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار