۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

صادرات هزار و ۸۸۸ تُن میوه و تره‌بار از بندر آستارا

صادرات هزار و ۸۸۸ تُن میوه و تره‌بار از بندر آستارا
رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا از صدور هزار و ۸۸۸ تُن انواع میوه، تره‌بار و خشکبار در قالب ۱۵۴ دستگاه کانتینر از طریق شبکه حمل و نقل کانتینر‌های یخچالی حوزه دریای خزر به خارج از کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۵۷

به گزارش مانا، کیانوش امیری افزود: ۱۵۴ کانتینر حاوی میوه، تره بار و خشکبار از اول آبان ماه تا امروز با شش فروند کشتی صادر شده و مقصد این محصولات و تولیدات داخلی، کشورهای قزاقستان و روسیه بوده است.

وی افزود: آستارا از اول آبان ماه به شبکه حمل و نقل کانتینرهای یخچالی حوزه دریای خزر ملحق شده و محصولات کشاورزی تولید داخل با کامیون‌ها حمل و در بندر آستارا تخلیه می‌شود و از طریق کشتی و شبکه حمل و نقل کانتینرهای یخچالی به کشورهای CIS (کشورهای همسود مستقل) نظیر روسیه و قزاقستان منتقل می شود.

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا عنوان کرد : از اول سال جاری تاکنون ۱۵۵ هزار و ۳۰۰ تُن کالا در این بندرگاه تخلیه و بارگیری شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد دارد.

امیری بیان کرد: از این میزان تخلیه و بارگیری کالا ۱۱ هزار و ۸۰۰ تُن مربوط به صادرات و ۴۳ هزار و ۲۰۰ تُن مربوط به واردات کالا بوده که کالاهای وارداتی اغلب شامل چوب، غلات و کود کشاورزی و کالاهای صادراتی شامل کربنات و مصالح ساختمانی است.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در دوم آبان ماه امسال در بازدید از بندر آستارا خبر الحاق این بندرگاه به شبکه حمل و نقل کانتینری دریای خزر را اعلام کرده و گفته بود برای حمل محصولات کانتینری یخچالی، یک خط دریایی به مقصد آکتائوی قزاقستان ایجاد شده و هر دو هفته یک‌ بار حمل و نقل صورت می گیرد.

به گفته داوود تفتی، با فعال شدن این شبکه حمل و نقل کانتینری در بندر آستارا برای ۷۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود و محصولات کشاورزی شمال‌ غرب کشور از استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و گیلان ‌از بندر آستارا صادر خواهد شد.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های دو هزار و ۵۰۰ تُن طراحی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مبادی مهم واردات و صادرات است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار