۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷

جهانگیری: کشتیرانی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد

جهانگیری: کشتیرانی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد
معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: صادرات نفت را برای کشور ما ممنوع کردند، اما همچنان نفت می‌فروشیم، کشتیرانی ما را تحریم کردند تا کالایی جابه‌جا نشود، اما مشابه دوران پیش از تحریم‌ها، کالا جابه‌جا کردیم و صادرات و واردات داریم.
کد خبر: ۸۸۶۵۰

به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز (شنبه، ششم دی‌ماه) در سومین جشنواره ملی زن و علم با بیان اینکه شرایط کشور شرایطی سخت و پیچیده است، گفت: از یک سو با تحریم‌های ظالمانه و از سوی دیگر با بیماری کرونا مواجه هستیم و لازم است برای عبور از این شرایط از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: در بخش تحریم‌ها مهم‌ترین کار بی‌اثر کردن فشارها و تحریم‌های دشمنان است که در این زمینه جامعه علمی نقش بسیار مؤثری داشته است و توانسته با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، نیازهای کشور را تأمین کند.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در کنار ایجاد ظرفیت‌ها و فرصت‌های جدید، اقدام‌های زیادی نیز برای دور زدن تحریم‌ها انجام شده و اجازه نداده‌ایم که دشمنان به خواسته‌های خود برسند. آنها صادرات نفت را برای کشور ما ممنوع کردند، اما ما همچنان نفت می‌فروشیم. کشتیرانی ما را تحریم کردند تا کالایی جابه‌جا نشود، اما ما مشابه دوران پیش از تحریم‌ها، کالا جابه‌جا کردیم و صادرات و واردات داریم.

جهانگیری با تأکید بر اینکه از جامعه علمی کشور انتظار داریم افق‌های جدیدی به روی مردم باز کنند، عنوان کرد: آمریکایی‌ها سعی دارند مردم ایران را نسبت به آینده کشور مأیوس کنند و آینده‌ای تیره و تار پیش روی جامعه قرار دهند که در این شرایط دانشگاهیان و جامعه علمی نقشی که می‌توانند ایفا کنند این است که امید، اعتماد، تاب‌آوری، تدبیر، تحرک، تفاهم و همبستگی را که رمز عبور از شرایط دشوار است، در جامعه ترویج کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار