۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

دستورالعمل مقابله با حملات سایبری تدوین می‌شود

به منظور افزایش ایمنی و امنیت دریانوردان، محموله‌ها،کشتی‌ها و کمک به توسعه مدیریت ریسک سایبری، دستورالعمل مقابله با حملات سایبری توسط فعالان جامعه دریایی تدوین و به همه کشتی‌ها اعلام می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۳۹
دستورالعمل مقابله با حملات سایبری تدوین می‌شود
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Dirk Fry" رئیس کارگروه امنیت سایبری BIMCO و مدیر شرکت مدیریت کشتی کلمبیا با اعلام این مطلب یاد‌آور شد: امروزه حملات سایبری یک تهدید جدی برای صنعت کشتیرانی به شمار می‌رود، اگرچه تا کنون حملات سایبری کمتری به کشتی‌ها صورت گرفته، اما نباید این کار باعث شود که شرکت‌های حمل و نقل دریایی مراقبت خود را کاهش دهند چراکه کشتی‌ها باید همواره سایۀ خطرات سایبری را بالای سر خود احساس کنند.

وی در ادامه یاد‌آور شد: امنیت سایبری مسابقه تسلیحاتی بین مهاجمان و مدافعان است به گونه‌ای که از یک سو مهاجم از یک سلاح سایبری برخوردار است و از سوی دیگر با کشتی‌هایی طرف هستیم که هرگر نمی‌تواند صد درصد ایمن باشد به همین جهت باید تمامی آموخته‌های خود را از وقایع گذشته استخراج کرده و به سرعت بازیابی کنیم.

به تعبیر دیگر باید راه‌های نفوذ سایبری مهاجمان را شناسایی کرده و راه‌های مقابله با آن را بر‌اساس یک دستورالعمل منتشر کنیم.  

به گفته "Dirk Fry" بیش از ۱۳ سازمان، مؤسسه، شرکت و سازمان مردم نهاد در تدوین این دستورالعمل همکاری و مشارکت می‌کنند که اسامی برخی از آنان به شرح زیر است.

BIMCO، اتاق حمل و نقل آمریکا، انجمن کانتینری دیجیتال، انجمن بین‌المللی صاحبان کشتی حمل کالای خشک (INTERCARGO)، مداخله، اتاق بین‌المللی حمل و نقل (ICS  INTERMANAGER)، انجمن بین‌المللی مالکان مستقل تانکر (INTERTANKO)، انجمن بین‌المللی پیمانکاران دریایی (IMCA)، اتحادیه بین‌المللی بیمه دریایی (IUMI)، انجمن بین‌المللی دریایی شرکت‌های نفتی (OCIMF)، انجمن سازندگان Superyacht) Sybass) و شورای حمل و نقل جهانی (WSC).
ارسال نظرات
آخرین اخبار