۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
استاندار هرمزگان :

بندر شهید رجایی مزیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاران دارد

بندر شهید رجایی مزیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاران دارد
استاندار هرمزگان گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی، شاهد ایجاد اشتغال بیشتر در استان هرمزگان خواهیم بود.
کد خبر: ۸۸۶۲۹
به گزارش مانا، فریدون همتی در آیین امضای شش تفاهم نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پسکرانه بندر شهید رجایی، اظهارداشت: این اقدامات گام مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به توانمندی داخلی است.
وی با بیان اینکه مزیت‌های بندر شهید رجایی برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است، یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با داشتن ظرفیت‌های تولید، ایجاد ارزش افزوده، دسترسی به آب‌های آزاد و زیرساخت‌هایی مناسب، از مزیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.
استاندار هرمزگان گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی، شاهد ایجاد اشتغال بیشتر در استان هرمزگان خواهیم بود و نسل جدید بنادر در بندر شهید رجایی ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به آمادگی کامل مجموعه مدیریت هرمزگان در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران، ادامه داد: ضمن استقبال از حضور سرمایه‌گذاران در استان، تسهیلات و شرایط مناسب را برای فعالیت آنها فراهم می‌کنیم.
استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی هرمزگان، بیان داشت: نرخ مشارکت اقتصادی در هرمزگان بیش از ۵۰ درصد است، در حالی که متوسط کشوری این نرخ، ۳۹ درصد است.
گفتنی است؛ امروز با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی، شش تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در پسکرانه ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی به امضا رسید.
شش تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در پسکرانه ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی شامل قردادهایی چون سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و ۸۰۰ میلیون یورو در زمینه "احداث کارخانه روی، سرب، منگنز و مس"،  "احداث و توسعه کارخانجات لوازم جانبی، توسعه و تجمیع کارخانجات صنعتی"، "احداث پالایشگاه آلومینا، راه‌اندازی و تأمین مالی پروژه‌های صنایع از طریق صندوق بورسی" و "احداث کارخانجات کانتینر‌سازی" است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار