۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
وزیر راه و شهرسازی:

ایجاد بنادر نسل سو‌م با هدف صادرات پایدار/ ورود سرمایه‌گذار چینی به اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

ایجاد بنادر نسل سو‌م با هدف صادرات پایدار/ ورود سرمایه‌گذار چینی به اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی
​وزیر راه و شهرسازی از سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در اراضی ۲۴۰۰ هکتار بندر شهیدرجایی به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با تبدیل بنادر شهید رجایی و سایر بنادر کشور، به بنادر نسل سوم‌، سهم بازار ایران را در کاهش قیمت تمام شده کالاها افزایش دهیم.
کد خبر: ۸۸۶۲۷

به گزارش مانا، محمد اسلامی امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در اراضی 2400 هکتاری بندر شهید رجایی، اظهار داشت: ‌تسهیل در قدرت لجستیکی و تبدیل بنادر کشور به بنادر نسل سوم، از اهدافی است که در این تفاهم‌‌نامه‌ها دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: بنادر نسل سوم، ‌علاوه بر تولید بار، فرصت پردازش و ایجاد ارزش افزوده دارند‌، در تلاش هستیم با تبدیل بنادر شهید رجایی و سایر بنادر کشور، به بنادر نسل سوم‌، سهم بازار ایران را در کاهش قیمت تمام شده کالاها افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین با ایجاد بنادر نسل سوم در تلاش هستیم ‌جذابیت های اقتصادی و تجاری شکل بگیرد‌ و دنبال ایجاد رقابت در بنادر کشور و ایجاد صادرات پایدار هستیم که این هدف ‌در بندر شهید رجایی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه 2400 هکتار ‌اراضی جدید به بندر شهید رجایی ملحق شده است، گفت: تلاش شده است طرح‌های توسعه تجارت در بندر شهید رجایی ایجاد شود و این هدف مهم با امضای تفاهم‌نامه و با حدود 25 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری محقق می‌شود.

به گفته اسلامی، طبق این تفاهم‌نامه‌ها، سرمایه‌گذاری در اراضی پس کرانه بندر شهید رجایی در چند حوزه شامل ساخت کانتینر، ایجاد کارخانجات روی، سرب و منگنز، احداث کارخانه‌های تولید لوازم خانگی و ایجاد پالایشگاه انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی اشتغال‌زایی 20 هزار نفری در بندر شهید رجایی را یکی از دلایل لزوم سرمایه‌گذاری در این بندر عنوان کرد و افزود: تفاهم‌نامه‌های امروز بر موضوع دانش‌بنیان بودن و رقابتی‌کردن فعالیت ها، تمرکز دارد، البته بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها نیز خارجی و عمده هدف آنها، بازارهای صادراتی است که بر تسهیل و تسریع در این امر، تاکید شده است و به مدیران استانی و استانداران هم بر ضرورت تسهیل‌گری تأکید شده است.

وی اظهار کرد: زمانبندی که برای اجرای این طرح‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌ایم حداکثر سه سال است که در این مدت باید به نتیجه برسد.

به گفته اسلامی مجموع ظرفیت‌های بنادر در حال حاضر 280 میلیون تن است که باید این ظرفیت در پنج سال دو برابر شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برنامه‌ داریم ‌تا ظرفیت بنادر سواحل مکران به 220 میلیون تن برسد، افزود: ‌در طرح جامع لجستیک و حمل و نقل کشور، سه شهر لجستیکی، چابهار، بندر‌عباس و ماهشهر مصوب شد؛ بنابراین این سه قطب صنعتی- تجاری بزرگ‌ و سه بندر قدرتمند می‌توانند پیستون حرکتی انرژی ساز و قدرت‌آفرینی باشند که سرمایه‌گذاری و توسعه را رو به جلو هدایت کنند و با اعتمادسازی تلاش می‌کنند تا سرمایه‌گذاران بتوانند بیشتر در بنادر کشور، سرمایه‌گذاری کنند.

بنابراین گزارش در مراسم امروز چهار شرکت داخلی و یک شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری در اراضی 2400 هکتاری بندر شهید رجایی تفاهم‌نامه امضا کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار