۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

حمله دزدان دریایی به کشتی کانتینری مرسک در خلیج گینه

کشتی کانتینری Maersk Cadiz که با پرچم سنگاپور از غنا به سمت کامرون در حرکت بود در تاریخ ۲۱ دسامبر مورد حمله دزدان دریایی در خلیج گینه قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۶۰۰
حمله دزدان دریایی به کشتی کانتینری مرسک در خلیج گینه
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، گشت نیروی دریایی نیجریه به سمت کشتی رفته و دزدان دریایی کشتی را ترک کردند هنوز دربارۀ اقدامات دزدان و میزان خسارت به کشتی گزارشی در دست نیست.

"پاله لورسن" مدیر ارشد فنی مرسک با اشاره به اینکه  همه ۲۱ خدمه کشتی در حال حاضر سلامت هستند خواستار اقدام جهانی برای مقابله با دزدی دریایی در خلیج گینه شد.

وی گفت: ما از افزایش خطرات ناشی از حملات مسلحانه به کشتی‌های تجاری به شدت نگران هستیم و این خطر در حال حاضر به حدی رسیده است که دولت‌های محلی و جامعۀ بین‌المللی باید برای مقابله مؤثر با و‌ضعیت غیر‌قابل قبول اقدامات لازم را به عمل آورند. در همین حال مقامات نیجریه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کردند هشدار‌های لازم به کشتی‌ها قبلاً داده شده بود و در حال حاضر هیچ پرسنلی زخمی نشده است. آن‌ها وضعیت را رصد کرده و در صورت مشاهده هرگونه خبر و یا اطلاعاتی مقامات را مطلع خواهند کرد.

گزارش‌ها حاکی است هفته گذشته در آخرین حادثه تعداد نامعلومی از مهاجران سوار کشتی باری استویا با پرچم کامرون شدند که دزدان دریایی هشت نفر از خدمه را ربودند و در همین حال مؤسسه مقابله با دزدی‌های دریایی وابسته به IMO نیز با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی آدم‌ربایی در خلیج گینه طی ۹ ماهه سال ۲۰۲۰ از تمامی فرماندهان کشتی مجدداً خواست در تردد به منطقه خلیج گینه با هشیاری سفر کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار