۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

بازار فله خشک در ماه پایانی ۲۰۲۰

بازار فله خشک در ماه پایانی ۲۰۲۰
مؤسسه تحقیقاتی Drewry بهبود جزئی نرخ‌های چارتری را برای ماه پایانی سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی می‌کند.
کد خبر: ۸۸۵۸۴
 به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه Drewry نوشت: در میان واردات قوی کالا‌های فلۀ خشک به چین، نرخ‌های چارتری بهبود جزئی را در ماه پایانی سال ۲۰۲۰ به نمایش خواهند گذاشت. انتظار می‌رود تجارت قوی سویا طی دو ماه آینده، تقاضا برای فله‌بر‌های پاناماکس و سوپراماکس را در مسیر چین-آمریکا افزایش دهد و در نتیجه سبب رشد نرخ‌های کرایۀ حمل شود.

این گزارش ادامه داد: حمل فزایندۀ محمولات در مسیرآمریکا- چین سبب تراکم بار در کانال پامانا و به کارگیری تعداد زیادی فله‌بر شده که این به معنای کاهش قابل توجه عرضۀ تناژ در این منطقه است. در میان تقاضای بالا برای ذرت و سویا در چین به همراه فاز اول توافق تجاری بین آمریکا و چین، تجار چینی به واردات بیشتر از آمریکا ترغیب شده‌اند.

اما از طرف دیگر، افزایش شیوع ویروس کرونا و قرنطینه شدن برخی از کشور‌های اروپایی، تجارت ذغال سنگ در آتلانتیک را در ماه پایانی سال ۲۰۲۰ پایین نگه داشته است، از این رو، تقاضا برای فله‌بر‌های کیپ‌سایز و پاناماکس در مسیر کلمبیا-ARA (آمستردام-رتردام-آنتورپ) و آمریکا- ARA (آمستردام-رتردام-آنتورپ) روند نزولی را در پیش گرفت. همچنین به دلیل کشمکش‌ها و مجادله‌های سیاسی، تقاضا برای پاناماکس در مسیر استرالیا-چین پایین خواهد بود، چرا‌که دولت چین تخلیۀ ذغال سنگ استرالیا در بنادر چینی را محدود ساخته است.

با همۀ این اوصاف، کاهش عرضۀ تناژ ناشی از جذب بالای شناور، اتفاقی خوشایند و مطلوب برای بازار چارتری فله‌بر محسوب می‌شود. علاوه بر این، از آنجایی‌که فعالیت اقتصادی در هند به مسیر عادی خود باز می‌گردد، واردات ذغال سنگ و تجارت ذغال کُک این کشور قوی می‌شود؛ بنابراین تقاضا برای فله‌بر‌های پاناماکس و سوپراماکس در مسیر‌های استرالیا-هند، اندونزی-هند و آفریقای جنوبی- قوت خواهد گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار