۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

رشد نرخ ها در بازار کانتینری

رشد نرخ ها در بازار کانتینری
پس از مدت‌ها برای نخستین بار، نرخ‌های چارتری و نرخ‌های کرایه حمل کانتینری، پیشرفت موازی نزدیک به هم را در نیمه دوم ۲۰۲۰ به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۸۸۵۵۷
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، آلفالاینر با اشاره به اینکه شاهد پیشرفت موازی نزدیک به هم نرخ‌های چارتری و نرخ‌های کرایۀ حمل کانتینری در نیمه دوم ۲۰۲۰ بودیم، نوشت:‌ در ماه جاری (دسامبر‌۲۰۲۰) شاخص کرایۀ حمل کانتینری شانگهای (SCFI) و شاخص چارتری آلفالاینر (ACI) به بالاترین سطح در بیش از ۱۵ سال گذشته رسید.

لازم به ذکراست: از یک طرف رونق حجم صادرات چینی و پیشی گیری آن حتی از اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی و از طرف دیگر شیب صعودی حجم جابه‌جایی کارگو به کمک راه اندازی تجارت الکترونیکی در پی اپیدمی کرونا که خطوط کشتیرانی را شگفت زده ساخت، دست به دست هم دادند تا شاخص‌های SCFI و ACI روند افزایشی بسیار قابل توجهی را نشان دهند.

در ادامۀ این گزارش آمده است: در حالیکه وارد آخرین ماه از سال ۲۰۲۰ شده‌ایم، ظرفیت ناوگان کشتی‌های کانتینربر بیکار و غیرفعال همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد، در حال حاضر، تعداد کشتی‌های کانتینربر فعال و بیکار به ۱۵۸ فروند با مجموع ظرفیت ۶۵۵ هزار و ۹۸۴ TEU می‌رسد که سهم ۲.۸ درصدی از کل ظرفیت ناوگان جهانی را به خود اختصاص می‌دهد.

همچنین، علی‌رغم ظرفیتِ کمِ تناژ در دسترس، اما تنور بازار چارتری کانتینری همچنان داغ و چارتر‌ها و مالکان مشغول چانه‌زنی هستند. با این وجود، شیب صعودی نرخ‌های چارتری که در طی چند هفتۀ گذشته مشاهده شده است، در حال ریزش است.

از دیگر اخبار مهم بازار کانتینری می‌توان به کسب سود خالص ۲۷.۶ میلیون دلار خط کشتیرانی SM Line کره جنوبی در سه ماهۀ سوم ۲۰۲۰ و تحویل کشتی کانتینری EVER FOREVER به ظرفیت ۱۲ هزار و ۱۱۸ TEU از سوی کشتی‌سازی صنایع سنگین سامسونگ کره جنوبی اشاره کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار