۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه به ۲.۲ میلیارد دلار

افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه به ۲.۲ میلیارد دلار
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: مبادلات تجاری این دو کشور از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در سال گذشته به دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در سال جاری ارتقا یافته و بهترین راهکار مقابله با تحریم‌ها، تقویت پیوند‌های تجاری با کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیاست.
کد خبر: ۸۸۵۴۷

به گزارش مانا جلیل جلالی فر روز سه شنبه در بازدید از صادرات کانتینری محصولات کشاورزی از بندر آستارا به بندر آستاراخان روسیه اظهار کرد: توسعه پیوندهای اقتصادی با کشورهای همسایه از راهبردهای مهم ایران است.

وی اظهار کرد: در میان کشورهای اتحادیه اوراسیا، روسیه از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به زیرساخت های موجود در بنادر شمالی به خصوص در آستارا، باید برای توسعه تجارت به ویژه صادرات تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تجارت از دریا، محدودیت های تجارت زمینی را جبران می کند و صادرکنندگان استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل از ظرفیت خط انتقال کانتینر یخچالی بندر آستارا به بنادر روسیه استفاده کنند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه بیان کرد: اتاق بازرگانی ایران و روسیه کارگروه مشترکی با جمهوری داغستان و منطقه آزاد لوتوس آستاراخان برای رونق تجارت دریایی تشکیل داده است.

وی گفت: سرای تجاری ایرانیان در آستاراخان روسیه، شبکه فروش عمده کالاهای ایرانی را راه اندازی کرده و در مراکز استان های روسیه، نمایندگی های فروش فعال است و صادرکنندگان از این فرصت استفاده کنند.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک‌ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های دو هزار و ۵۰۰ تن طراحی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار