۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

مطالعات انگشت‌نگاری نفت در خلیج فارس توسط محیط زیست

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از انجام مطالعات انگشت‌نگاری نفت در خلیج فارس و دریای عمان توسط این سازمان با همکاری دانشگاه تربیت مدرس خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۴۴

مطالعات انگشت‌نگاری نفت در خلیج فارس توسط محیط زیست

ضیاء‌الدین الماسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژه‌های در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست در سال جاری‌، انجام مطالعات انگشت نگاری نفت در خلیج فارس و دریای عمان است.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: این مطالعات با همکاری دانشگاه تربیت مدرس تهران انجام خواهد شد.

به گفته وی، پس از اتمام این مطالعات، در صورت وقوع هر گونه آلودگی نفتی می توانیم در سریع‌ترین و کوتاه‌ترین زمان ممکن، منشاء آلودگی را تعیین کنیم.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، مطالعات انگشت نگاری نفت در خلیج فارس را از چند جنبه حائز اهمیت توصیف کرد و بیان داشت: با این اقدام علاوه بر شناسایی زودهنگام منشاء آلودگی، قادر خواهیم بود اقدامات کنترلی روی منبع آلودگی و نیز حذف علت آلودگی را انجام دهیم.

الماسی اظهار داشت: همچنین تعیین مقصد آلودگی، نقش بسیار مهمی در روند پیشبرد شکایت محیط زیست جهت دریافت غرامت خواهد داشت.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه تاکید کرد: انجام مطالعات انگشت‌نگاری نفت در خلیج فارس و دریای عمان، نقش بسیار مهمی در تعاملات کشورهای منطقه در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی در بخش جمع آوری اطلاعات خواهد داشت.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست اظهار امیدواری کرد: هر چه سریع‌تر شاهد اقدامات نهایی این پروژه مطالعاتی با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و آزمایشگاه‌های مربوطه باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار