۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴

نمایش زندگی جامعه بزرگ بندری و دریایی ایران از قاب تلویزیون

نمایش زندگی جامعه بزرگ بندری و دریایی ایران از قاب تلویزیون
مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برنامه «فانوس دریایی»؛ یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تخصصی با رویکرد جدید و با هدف آشنایی مردم با ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه گردشگری دریایی، فرصت‌های ویژه سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های بندری و دریایی به زودی از شبکه نسیم پخش می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۴۳
به گزارش مانا، وحید رحمتی درباره ویژگی‌های برنامه «فانوس دریایی» اظهار داشت: پخش این مستند که از سال ۹۷ آغاز شده؛ توانسته تا حدود زیادی، ویژگی‌ها و مزیت‌های حمل و نقل دریایی و صنعت تأثیرگذار و بی‌مانند دریانوردی را به تصویر بکشد، همچنین در این مدت فرصت‌های اقتصادی و مسئولیت‌های اجتماعی که سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه خود ایفا می‌کند، عنوان شد.
وی ادامه داد: برای آنکه مردم بیش از گذشته با ویژگی‌های خاص و جذاب حوزه دریا، بندر، گردشگری دریایی آشنا شوند، قرار است برنامه فانوس دریایی با رویکرد جدید؛ پخش و مخاطبان، تجربه‌های عینی‌ سفرهای دریایی ‌را از زبان راویان، ببینند و بشنوند.   
مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: برنامه فانوس دریایی که تصویرگر ظرفیت‌های بندری و دریایی کشور خواهد بود؛ مستندگونه و سفرنامه‌ای جذاب، آموزنده و مفرح؛ به زودی و هر شب از شبکه نسیم پخش خواهد شد. 
وی خاطرنشان کرد: سفرنامه فانوس دریایی از بندر آستارا شروع می‌شود و پس از آن در امتداد نوار ساحلی دریای خزر به بنادر جنوبی چون خرمشهر، آبادان تا به سواحل مکران می‌رسد و تمامی نوار شمالی و جنوبی کشور را پوشش می دهد. 
آشنایی با سبک زندگی دریانوردان 
رحمتی با بیان اینکه در رویکرد جدید فانوس دریایی؛ موضوعاتی مطرح می‌شود که همواره مورد پرسش مردم و خواسته خانواده شریف دریانوردان بوده است، گفت: در سری جدید “فانوس دریایی” مخاطبان با سبک زندگی دریانوردان، فعالیت‌های که دریانوردان در یک سفر دریایی انجام می‌دهند، پتانسیل و ویژگی‌های بنادر تجاری، ظرفیت بنادر کشور و روند تخلیه و بارگیری کالا، آشنا می‌شوند. 
دبیر کارگروه اشاعه فرهنگ دریایی و بندری سازمان بنادر تصریح کرد: با آغاز پخش برنامه «فانوس دریایی» مردم می‌توانند با زیرساخت‌ها و جذابیت‌های بی‌نظیر گردشگری دریایی کشورمان، انواع مشاغل دریایی و تجربیاتی که می‌توان در یک سفرنامه آن را تجربه کنند، آشنا شوند ‌و همچنین زیرساخت‌های حوزه بندری و دریایی کشور به نمایش گذاشته خواهد شد تا مخاطبان بدانند که ایران در حوزه حمل و نقل دریایی به چه پیشرفت‌های شگرفی دست یافته است.
برگزاری جشنواره ملی با اهدای جوایز نفیس
مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای اولین بار در دور جدید پخش برنامه فانوس دریایی، مسابقه‌ای به شیوه جشنواره‌‌ی ملی برگزار می‌شود و مخاطبان؛ می‌توانند در آیتم‌های طراحی شده که جوایز نفیس و ارزنده برای آن در نظر گرفته شده است، شرکت کنند. 
وی اظهارداشت: موضوع روایت‌گونه و بی‌واسطه از زبان جامعه بندری و دریایی؛ دغدغه به‌جای وزیر محترم راه و شهرسازی و البته از موارد مصوب مندرج در چینش عملیاتی برنامه‌های سال ‌۹۹ مدیریت ارتباطات در حوزه مخاطبان عام بود که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز بر آن تأکید داشتند.
مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طی دو سال گذشته با گفتگوهای صورت گرفته با جامعه بندری و دریایی، مطالعات انجام شده و همچنین حمایت مشفقانه‌ و ارزشمند جامعه بزرگ دریانوردان، این تصمیم گرفته شد تا برنامه فانوس دریایی با رویکردی جدید؛ تولید و پخش شود.
رحمتی افزود: برنامه فانوس دریایی با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی و به تهیه‌کنندگی حسین ربانی‌غریبی و کارگردانی و روایتگری میلاد مهدوی و تیم تولید حرفه‌ای، آماده پخش شده و همچنین تیتراژ این برنامه با صدای رضا صادقی، شعر عباس محمدی و آهنگسازی عماد توحیدی است.
دبیر کارگروه اشاعه فرهنگ دریایی و بندری سازمان بنادر  ضمن قدردانی از همکاری شایسته مسئولان رسانه ملی و مدیران شبکه نسیم در راستای تولید و پخش برنامه فانوس دریایی، گفت: این برنامه به جهت راوی محور بودن، جذابیت زیادی برای مخاطبان خواهد داشت.
مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برنامه فانوس دریایی همزمان با پخش از شبکه نسیم در صفحه اینستاگرام این برنامه و آپارات؛ قابل دسترس علاقمندان خواهد بود.
گفتنی است؛ ایران با داشتن حدود شش هزار کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور یکی از کشورهای فعال در حوزه دریانوردی است و از سوی ۹۰ درصد کالاهای مورد نیاز کشور از طریق حمل و نقل دریایی تأمین می شود؛ از این‌رو برنامه فانوس دریایی درصدد است بخش از فعالیت‌های عظیمی که در این حوزه صورت می‌گیرد را به نمایش بگذارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار