۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

اقتصاد دریایی هند تحت تأثیر شدید بحران ناشی از کرونا

همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ اقتصاد دریایی هند را به شدت تحت تأثیر قرار داده است به گونه‌ای که این کشور بیشترین آسیب اقتصادی را در بین کشور‌های مهم گروه ۲۰ متحمل شده و اقتصاد آنها روز به روز کوچکتر می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۳۹

اقتصاد دریایی هند تحت تأثیر شدید بحران ناشی از کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، هم اکنون تولید ناخاص داخلی هند بیش از ۲۴ درصد کاهش یافته است. این کشور علاوه بر کمبود مواد غذایی  با کمبود شدید کانتینر مواجه است که در این ارتباط پس از چین، آمریکا، اتحادیه اروپا و استرالیا قرار دارد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده اگرچه صادرات هند از نظر حجم از ژوئن تا اکتبر ۲۰۲۰ حدود ۲۰ درصد رشد داشت، اما واردات  این کشور در این مدت نسبت به سال قبل ۲۸ درصد کاهش یافته است.

این گزارش حاکی است همه گیری کرونا اقتصاد هند را در حال حاضر به شدت آسیب پذیر کرده است. وضعیت هند هر روز به دلیل تنش‌های ژئوپلتیکی بیشتر می‌شود و این کشور برای کاهش واردات از چین تلاش می‌کند، اما به نتیجه نمی‌رسد. از سوی دیگر صادرات هند نیز به کُندی درحال بهبود است.

 به گفتۀ انجمن خطوط کشتیرانی کانتینری هند، کمبود کانتینر در این کشور به شدت چشمگیر است و در صورت ادامۀ این وضعیت  این کشور با کمبود مواد‌غذایی بیشتر  مواجه خواهد شد.

در این میان افزایش هزینه‌های حمل کانتینر بر اقتصاد دریایی این کشور فشار مضاعفی را وارد کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار