۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

ارتقاء ضریب ایمنی در پهلوگیری و جداسازی با نصب فندر‌های نسل جدید

ارتقاء ضریب ایمنی در پهلوگیری و جداسازی با نصب فندر‌های نسل جدید
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر از پایان عملیات مونتاژ و نصب ۱۳ عدد فندر (ضربه گیر) در اسکله ۵ و ۶ بندر شهید باهنر خبر داد و گفت: بهره‌گیری از توان و دانش متخصصان داخلی را می‌توان مهمترین ویژگی اجرای این پروژه قلمداد کرد.
کد خبر: ۸۸۵۱۶
به گزارش مانا، حمیدرضا محمد‌حسینی تختی با اشاره اجرای پروژه تعویض، مونتاژ و نصب ۱۳ عددی فندر در اسکله‌های ۵ و۶ بندر شهید باهنر اظهار داشت: اقداماتی شامل براکت‌ها، پکیج ساپورت، سلول و فرانتال(سازه‌ای که ضربه‌گیر روی آن نصب می شود) فرآیندی بود که پس از اتمام عملیات مونتاژ با موفقیت در اسکله ۵ و۶ جانمایی و به انجام رسید.
وی با تأکید بر سیاست‌های جدید سازمان بنادر مبنی بر ارتقاء ظرفیت بندر شهید باهنر و اینکه امکان فعالیت و پهلوگیری کشتی‌های رو رو و کشتی‌های کروز با سهولت و ایمنی بیشتری بیش از گذشته فراهم شود، اظهارداشت: با انجام این پروژه؛ علاوه بر موارد یاد شده امکان پهلوگیری کشتی‌های ۲۵ هزار Gt و انجام عملیات تخلیه و بارگیری انواع وسایل نقلیه سنگین از کشتی به روی اسکله با ایمنی و سهولت بیشتری انجام می گیرد.
به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر، کلیه فندرها از نوع سلولی بوده که در حال حاضر پرکاربردترین نوع ضربه‌گیر در تمامی بنادر دنیا محسوب می‌شوند.
لازم به ذکر است، فندر؛ نوعی ضربه‌گیر هستند که در محل تماس شناورها با اسکله نصب شده، تا در هنگام پهلوگیری و جداسازی آسیبی متوجه شناور و اسکله نشود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار