۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

۱۳پروژه آب شیرین کن در استان بوشهر اجرا شد

۱۳پروژه آب شیرین کن در استان بوشهر اجرا شد
استاندار بوشهر با اشاره به تأمین آب شرب شهرها و روستاهای استان از طریق شیرین سازی آب دریا گفت: ۱۳پروژه آب شیرین کن به ظرفیت ۱۲۰هزار مترمکعب در استان بوشهر اجرا شده است.
کد خبر: ۸۸۵۱۳
به گزارش مانا، عبدالکریم گراوند صبح امروز در نشست مجازی با تشریح سیاست‌ها و طرح‌های اجرا شده در حوزه تامین آب شرب از افزایش ظرفیت تولید آب از پروژه‌های آب شیرین‌کن خبر داد و اظهار داشت: با افزایش ۲.۵ برابری تولید آب از پروژه و تاسیسات آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر حجم تولید آب از این پروژه به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب رسید.

وی، با اشاره به اینکه ظرفیت تولید آب از پروژه یاد شده تا ۵۰ هزار مترمکعب است خاطر نشان کرد: با اجرای طرح توسعه تولید آب از پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر از ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب به ۵۰ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

وی از اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر در ساحل خلیج فارس خبر داد و تصریح کرد: بر اساس تعهد سرمایه‌گذار، یک‌سوم این ظرفیت به میزان بیش از ۱۰ هزار مترمکعب تا پایان امسال وارد چرخه تولید و مابقی آن تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی می‌شود و ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا در شهر بوشهر به بیش از ۵۷ هزار مترمکعب می‌رسد.

استاندار بوشهر از اجرای پروژه شیرین‌سازی آب دریا به ظرفیت ۱۷ هزار مترمکعب در شهر بوشهر خبر داد و بیان کرد: این پروژه که برای تامین آب شهر برازجان طراحی شده است به‌زودی فعالیت اجرایی آن آغاز می‌شود.

گراوند با اشاره به افزایش ظرفیت تولید آب از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در سطح استان بوشهر تصریح کرد: اکنون به ظرفیت ۱۲۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز پروژه شیرین‌سازی آب دریا در ۱۳ سایت استان در حال اجرا است که بر اساس برنامه زمانبندی تکمیل و افتتاح می‌شود.

وی، پروژه آب‌شیرین‌کن ۲۸ هزار متر مکعبی سیراف - جم را از دیگر طرح‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه مشکل دیرینه شهرستان جم به آب آشامیدنی برطرف می‌شود.

استاندار بوشهر از ساخت پروژه آب شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های دیگر از جمله دشتستان، شیف، هلیله، بخش ساحلی دلوار و عسلویه خبر داد و بیان کرد: با تکمیل پروژه‌های آب شیرین‌کن، ضمن تامین آب پایدار در شهر‌ها و روستاها، مشکل تاریخی و همیشگی استان بوشهر تا سال‌های آینده برطرف می‌شود.

گراوند ساخت سد را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: اکنون سد‌های بزرگ و کوچک در نقاط مختلف استان بوشهر در حال اجرا است که امسال سه سد ارغون کلمه، خاییز تنگستان و اخند عسلویه آبگیری و یا افتتاح می‌شود که نقش مهمی در تامین آب شرب و کشاورزی دارد.

وی، سد باغان و دشت پلنگ را از دیگر سد‌های در حال اجرا دانست و تصریح کرد: این سد‌ها که از طریق فاینانس خارجی تامین اعتبار می‌شود، سد باغان دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی سال آینده وارد مدار فعالیت می‌شود و سد دشت پلنگ عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به سد دالکی در دشتستان افزود: این سد روند اجرایی مطلوبی دارد و  دارای بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که افتتاح این سد‌ها تحولات عظیمی در استان بوشهر در اجرای طرح‌های توسعه‌ای ایجاد می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار