۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

نخستین کشتی تفریحی با معیارهای اسلامی در سنگاپور

نخستین کشتی تفریحی با معیارهای اسلامی در سنگاپور
نخستین کشتی تفریحی، با رعایت معیار‌های گردشگری حلال و مجهز به امکانات عبادی از جمله نمازخانه برای گردشگران مسلمان در سنگاپور آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۸۵۰۷

به گزارش مانا، کشتی ورلد دریم (World Dream)، متعلق به یک شرکت کشتیرانی سنگاپوری است که بر اساس معیارهای گردشگری حلال که از سوی مؤسسه استاندارد و معیار کشورهای اسلامی ( Standards and Metrology Institute for the Islamic Countries) تدوین شده فعالیت خواهد کرد. همچنین مؤسسه توسعه صنعت حلال سنگاپور فعالیت این کشتی را تایید کرده است. 
 
این کشتی همچنین مجوز شرکت کرسنت ریتینگ که در زمینه رتبه‌بندی گردشگری حلال فعال است را کسب کرده است. این شرکت اعلام کرد که این نخستین مجوز صادر شده برای یک کشتی در حوزه حلال است. 
 
فاضل بهارالدین، ​​مدیرعامل این شرکت گفت: بر اساس خدماتی که این کشتی تفریحی ارائه می‌دهد (غذای دارای حلال، امکانات نماز و غیره)، کشتی دریم ورلد دارای رتبه ۵ هلال است.
 
این شرکت، خدمات مسافرت و مهمان‌داری مانند هتل‌ها و رستوران‌ها را بر اساس در دسترس بودن غذای حلال، امکانات نماز، خدمات در ماه رمضان و سطح فعالیت‌های غیر حلال و همچنین میزان مطابقت با معیارهای اسلامی از درجه مفید (رتبه ۱ ، ۲ ، ۳ هلال)، مناسب (۴ و ۵)  و تخصصی (۶ و ۷ هلال) رتبه‌بندی می‌کند. 
 
World Dream که در ۶ نوامبر برای اولین بار در بندر سنگاپور پهلو گرفت سفرهای دو و سه شبه را ارائه می‌دهد. سخنگوی شرکت مالک این کشتی گفت: کشتی دارای آشپزخانه مرکزی، با مواد اولیه حلال برای غذاهای حلال، نمازخانه با دسترسی به قرآن، سجاده و قطب‌نما برای تشخیص جهت قبله است. همچنین با منوهای سحر و افطار پذیرای مهمانان ماه رمضان خواهد بود.
 
فاضل افزود: قبلاً در منطقه آسیا و اقیانوسیه سفرهای دریایی انجام شده است که غذای حلال ارائه می دهند اما World Dream اولین کشتی است که با رویکرد دوستانه نسبت به مسلمان پا را فراتر از داشتن یک آشپزخانه حلال گذاشته است.
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار