۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

درخواست دوباره سازمان ILO از جامعه جهانی برای حل بحران تغییر خدمه

سازمان بین المللی کار (ILO) با صدور قطعنامه‌ای از جامعه جهانی خواست تلاش خود را تا حد امکان برای حل بحران تغییر خدمه به کار گیرند.
کد خبر: ۸۸۵۰۱

درخواست دوباره سازمان ILO از جامعه جهانی برای حل بحران تغییر خدمه

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، چند روز پس از صدور قطعنامه از سوی سازمان ملل متحد مبنی بر رسیدگی به وضعیت دریانوردان که به عنوان نیروی انسانی کلیدی شناخته می‌شوند، سازمان ILO نیز با هدف حمایت  از آنان با صدور قطعنامه‌ای از تمامی فعالان عرصه حمل و نقل دریایی درخواست کمک کرد.

 بر اساس این گزارش "Guy Ryder" مدیر کل ILO در این ارتباط گفت: مشکلاتی که دریانوردان در دوره شیوع ویروس کرونا با آن روبه‌رو بوده اند متاسفانه به صورت غیر قابل قبولی هنوز ادامه دارد.

در حالی که اگر تلاش دریانوردان  در شرایط بحرانی نبود مسلماً زنجیرۀ تامین کالا به ویژه در زمینه مواد غذایی، دارو و کالا‌های اساسی دچار اختلال شدید و نابسامانی می‌شد.

اما دریانوردان با اقامت طولانی مدت در دریا حاضر نشدند وقفه‌ای در خدمات رسانی به مردم در اقصی نقاط جهان ایجاد شود.

وی افزود: در این ارتباط هیئت مدیره سازمان بین‌المللی کار طبق قوانین و مقررات از همه اعضای خود  خواست اولاً دریانوردان را به عنوان نیروی اصلی قلمداد کنند و ثانیاً به منظور تسهیل حرکت ایمن و بدون مانع برای سوار شدن و پیاده شدن از کشتی و تسهیل مرخصی ساحلی و درمان پزشکی جدیت‌های لازم را به کا‌ر برند.

وی یاد‌آور شد: صنعت حمل و نقل دریایی باید اسناد دریانودران را مطابق با کنوانسیون‌های ۱۸۵ و ۱۰۸ ILO به رسمیت بشناسند حتی در صورتی که  تاریخ آن‌ها منقضی شده باشد.

از سوی دیگر مراقبت‌های پزشکی فوری دریانوردان را جدی بگیرند و در صورت لزوم امکانات بازگشت اضطراری آن‌ها را فراهم کنند.

وی  گفت: معافیت‌های لازم در رابطه با تغییرات ویزای دریانوردان باید لحاظ شود.

وی در پایان گفت: این قطعنامه که در راستای قطعنامه سازمان ملل متحد صادر شده و با استقبال فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل (ITF) مواجه شده برای تمامی اعضا لازم الاجراست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار