خوشه‌های لجستیک

خوشه‌های لجستیک
  این کتاب تجربیات عملی بسیار گرانبهایی درخصوص نحوه شکل‌گیری مراکز لجستیکی و آنچه که دولتمردان و سرمایه‌گذاران مراکز لجستیکی باید مورد توجه قرار دهند را از زبان یکی از اساتید و مشاوران برجسته دنیا در عرصه لجستیک و زنجیرۀ تامین بیان می‌کند و به واقع گنجینه ارزشمندی است از آنچه که باید در مورد مراکز و هاب‌های لجستیکی بدانیم.
کد خبر: ۸۸۴۸۴

 

 به گزارش مانا، نویسنده کتاب یکی از بزرگترین اساتید فعلی دنیا در زمینه لجستیک و طراحی مراکز لجستیکی است (پروفسور یوسی شفی، رییس مرکز لجستیک دانشگاه MIT آمریکا)است. 

در این کتاب، ماحصل تجربه علمی و عملی کم نظیر یکی از اساتید و مشاوران برجسته دنیا در عرصه لجستیک و مراکز لجستیکی ارایه شده است.  ترجمه کتاب به صورتی بسیار روان و شیوا توسط آقای مهدوی نادر انجام شده است که دوره ارشد خود را در مهندسی لجستیک دانشگاه MIT زیرنظر پروفسور شفی گذرانده است.

 کتاب، سرشار است از مطالب آموزنده و قابل کاربرد در طراحی و ایجاد مراکز لجستیکی در کشورمان است. این کتاب به تمام کسانی که در زمینه «هاب‌های لجستیکی» تحقیق می‌کنند و یا در پی ایجاد «مرکز لجستیکی» هستند بسیار توصیه می‌شود.

پروفسور یوسی شفی درخصوص نگارش این کتاب می‌گوید:

«این کتاب نتیجه تحقیقات من پس از موفقیت اقتصادی حاصل از اجرای پروژه PLAZA است. من به دنبال این بودم که بفهمم راز موفقیت پارک لجستیک پلازا، که تقریباً از هیچ به وجود آمد، در یک شهر کوچک و با امکانات و زیرساخت‌های محدود صنعتی، در چیست؟

کنجکاوی، مرا به تحقیق در مورد سایر خوشه‌های لجستیک در سرتاسر جهان ترغیب کرد؛ موضوعی که به شدت در مقالات و مطالعات اقتصادی، مورد غفلت قرار گرفته است.

سال‌های متمادی را صرف بازدید از مراکز لجستیکی موفق دنیا همچون: روتردام، پاناما، سنگاپور، سائوپائولو، لس‌آنجلس، شیکاگو، ممفیس، لویی‌ویل، دالاس و بسیاری نقاط دیگر کردم؛ که بیشتر این بازدیدها صرف مشاهده عملیات، فعالیت‌ها، دریافت اطلاعات و مصاحبه و مذاکره با مدیران اجرایی، مقامات رسمی و دولتی، مشاورین و جامعه دانشگاهی شد.»

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار