۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
مدیرکل شیلات استان بوشهر:

۲۳ هزار تُن میگوی پرورشی در استان بوشهر برداشت شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر امسال ۲۳ هزار و ۶۰۸ تُن میگوی پرورشی در این استان تولید کردند که نسبت به سال گذشته ۲۰۰۰ تُن افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۴۸۳
۲۳ هزار تُن میگوی پرورشی در استان بوشهر برداشت شد
 
علی بازدار در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به پایان برداشت میگو از اراضی پرورشی استان بوشهر اظهار داشت: امسال در مجموع یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در استخر‌های پرورشی در سایت  یازده گانه استان بوشهر ذخیره سازی شد.

وی، با اشاره به ذخیره سازی بچه میگو در پنج هزار و ۶۰۰ هکتار استخر‌های  پرورشی استان خاطرنشان کرد: امسال بچه میگو‌ها در بیش از چهار هزار ۷۶۰ استخر برای پرورش میگو ذخیره سازی شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه عملیات برداشت میگو از استخر‌های پرورشی از اواخر شهریور ماه آغاز شد تصریح کرد: ۲۳ هزار و ۶۰۸  تُن میگو پرورشی در این استان برداشت شد که نسبت به سال گذشته  دو هزار تن افزایش نشان می‌دهد.  

بازدار با بیان اینکه به‌طور میانگین وزن هر عدد میگو ۱۶.۸ گرم و میگو‌ها از کیفیت بالایی برخوردار است خاطر نشان کرد: امسال به دلیل بروز برخی مشکلات در زمینۀ تولید بچه میگو، کار ذخیره سازی با تأخیر انجام و از طرفی به دلیل سردی هوا پرورش دهندگان مجبور به برداشت زود هنگام محصول شدند.

وی، بوشهر را از جمله استان‌های مهم پرورش میگو در کشور دانست و بیان کرد: سالانه بیش از ۶۰ درصد کل میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد میگوی پرورشی تولیدی استان بوشهر به کشور‌های چین، روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود که افزون بر ارز‌آوری این صنعت نقشی مهم در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار