۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

تهیه طرح حفاظت از دلفین‌ها و لاک‌پشت‌های خلیج فارس

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از آماده شدن طرح اقدام ملی حفاظت از  لاک‌پشت‌های دریایی و دلفین‌های خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۷۲
تهیه طرح حفاظت از دلفین‌ها و لاک‌پشت‌های خلیج فارس
 
احمد رضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: حفاظت از موجودات دریایی خلیج فارس همواره مورد توجه ویژه سازمان حفاظت  محیط زیست قرار داشته و در این راستا مطالعات گسترده‌ای صورت گرفته است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه  با اشاره به وجود چندین گونه دلفین در آب‌های خلیج فارس بیان داشت: طرح اقدام ملی حفاظت از این پستانداران دریایی خلیج فارس تهیه شده است.

به گفته وی، طرح اقدام ملی حفاظت از دلفین‌های خلیج فارس در گام نخست در استان‌های بوشهر و خوزستان اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته این پروژه با همکاری اسپانسر‌های پالایشگاه‌های پتروشیمی فعال در منطقه اجرایی خواهد شد.

لاهیجان زاده در ادامه گفته‌های خود همچنین به تهیه طرح اقدام ملی حفاظت از لاک پشت‌های دریایی اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه با محوریت و همکاری ویژه منطقه آزاد چابهار صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: طرح اقدام ملی حفاظت از لاک پشت‌های دریایی تمام سواحل جنوبی خلیج فارس و دریای عمان از گواتر تا آخرین نقطه ساحلی در استان خوزستان را پوشش می‌دهد.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه  افزود: در طرح اقدام ملی حفاظت از لاک پشت‌های دریایی، سایت‌های تخم گذاری لاک پشت‌های سبز و پوزه عقابی مشخص شده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین آموزش صیادان فعال در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان در راستای حفاظت از لاک‌ پشت‌های دریایی را از دیگر برنامه‌های طرح اقدام ملی حفاظت از دلفین‌ها و لاک پشت‌های دریایی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد چابهار تمام هزینه‌های لازم جهت ایجاد سایت‌های حفاظت از تخم‌های لاک پشت‌های دریایی را تامین می‌کند، یادآور شد: دبیرخانه حفاظت از لاک پشت‌های دریایی در چابهار مستقر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار