۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

لایروبی تالاب انزلی نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها

لایروبی تالاب انزلی نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها
نماینده مردم انزلی در مجلس بابیان اینکه لایروبی روگا‌های انزلی نیازمند همگرایی بین دستگاهی است، گفت:کار تیمی و مشترک بین دستگاه‌ها نیازمند همگرایی است.
کد خبر: ۸۸۴۶۸

 به گزارش مانا، احمد دنیامالی با تاکید بر انجام کار تیمی و مشترک بین دستگاه‌ها در لایروبی روگاهای انزلی گفت: کار تیمی و مشترک بین دستگاه ها نیازمند همگرایی است و می‌توان با تعامل و تکیه بر ویژگی و توانمندی مدیران استانی بسیاری از مشکلات را رفع کرد.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مبحث لایروبی کانال و تالاب که به روش های هیدولوژیکی و هیدرولیکی و تعیین حد بستر صورت می گیرد نیازمند تعامل همه دستگاه‌ها در کنار اداره کل بنادر و دریانوردی هستیم.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد:  به جهت بسته بودن تالاب و عدم کشش آب در تالاب انزلی، آبی که وارد این پهنه آبی می شود یا باید خارج شود و به بستر دریا بریزد در غیر اینصورت وارد جلگه شده و اراضی کشاورزی پایین دست را دچار مشکل می کند.

وی افزود: این مشکل در سال زراعی موجب آب‌گرفتگی مزارع شده و رفع آن بسیاز هزینه بر است و این درحالیست که اگر لایروبی درست انجام شود، آبگرفتگی جلگه ای نخواهیم داشت.

دنیامالی متذکر شد: آبگرفتی مزارع و سرریز شدن این آبها کلیه سموم و کود شیمیایی مورد استفاده در مزارع را به تالاب باز می‌گرداند و این موضوع مشکلاتی را در حوزه شیلاتی ایجاد می کند.

دنیامالی با اشاره به اهمیت حفظ ذخایر و رهاسازی ماهیان، خاطرنشان کرد: از هر هفت لارو ماهی که رهاسازی می شود شش ماهی به طور طبیعی از بین می رود و درصورتی که سموم کشاورزی به تالاب بریزد از هر ۷۰ بچه ماهی یک عدد زنده می ماند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار