۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

ساخت یک فروند شناور مسافری در جزیره قشم

ساخت یک فروند شناور مسافری در جزیره قشم
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از ساخت یک فروند شناور مسافری در یکی از کارگاه‌های شناور سازی جزیره قشم خبرداد و گفت: هم اکنون گارگاه‌های شناور سازی استان هرمزگان ۷۰۰ پروژه ساخت شناور صنعتی و فلزی را در حال ساخت دارند.
کد خبر: ۸۸۴۳۸
 به گزارش مانا، علاوه بر اهمیت استان هرمزگان به عنوان مهمترین استان ساحلی کشور در ابعاد نظامی، تجاری، صیادی و مسافری این استان به عنوان قطب صنعت ساخت و تعمیر شناور‌ها کشور نیز شهره است و سالانه تعداد زیادی شناور با کاربری‌های  مختلف در مجتمع کشتی سازی و کارگاه‌های فعال این استان ساخته و یا تعمیر می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بابیان اینکه شناور الماس قشم (۲) از نسل شناور‌های مسافری است که با اتکا به توان و دانش متخصصان داخلی ساخته شده اظهارداشت: این شناور مسافری از بدنه کاتاماران آلومینیومی با طول ۲۵ متر و عرض ۷/۷ و آبخور ۱.۲ متر بوده که قادر است با سرعت ۲۲.۸  نات دریاروی نماید.
محمدی کرجی ران ظرفیت این شناور را ۱۵۸ نفر با دو عرشه مسافری اعلام کرد و گفت: این سومین فروند از این نوع بوده که تحویل شده و مراحل ساخت چهارمین فروند نیز درحال انجام است.
به گفته وی این شناور پس از به آب اندازی و انجام تست‌های نهایی به ناوگان مسافری کشور ملحق و در آب‌های جنوب دریاروی می‌کند.

محمدی کرجی ران، همچنین به سفارش ساخت ۷۰۰ فروند شناور صنعتی و فلزی در کارگاه‌های شناور سازی استان هرمزگان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر سفارش ساخت از سوی کشور‌های حاشیه خلیج فارس در سال گذشته حدود ۶۰ درصد از متقاضیان شناور از تجار دیگر استان‌های جنوبی کشور بوده که سفارش ساخت شناور خود را به کارخانجات استان هرمزگان سپرده‌اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار