۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

انجام ۷۳ عملیات جستجو و نجات دریایی در بندر امیرآباد

انجام ۷۳ عملیات جستجو و نجات دریایی در بندر امیرآباد
۷۳ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی از ابتدای سال تا کنون توسط شناور ناجی در بندر امیرآباد انجام شد.
کد خبر: ۸۸۴۳۳
به گزارش مانا، رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به الزامات و عضویت در کنوانسیون‌های ایمنی، جستجو و نجات و مقابله با آلودگی گفت: تیم جستجو و نجات دریایی بندر امیرآباد با در اختیار داشتن شناور مجهز ناجی - ۱ و امکانات مدرن پزشکی، از توانایی منحصر بفردی جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی در دریا برخوردار است.

محمد خسروی با توجه به عضویت ایران در کنوانسیون‌های بین المللی دریایی، ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریایی را از بخش‌های مهم وظایف بندرامیرآباد در بخش دریایی عنوان کرد.
 
وی گفت: از آغاز سال جاری تاکنون در حوزه جستجو و نجات و ارتباطات، تعداد سه مورد عملیات نجات، ۷۰ مورد گشت دریایی توسط شناور ناجی در منطقه تحت پوشش بندر امیرآباد از فرح آباد ساری تا انتهای شرق دریای خزر در استان گلستان صورت پذیرفت.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بندرامیرآباد همچنین از ارائه پنج مورد خدمات توصیه پزشکی توسط پزشک متخصص، اجرای دو مرحله مانور تمرینی تیم نجات، ارائه گزارش هواشناسی روزانه، اعلام پیام‌های ایمنی دریایی، ممیزی از مراکز رادیویی غیر وابسته و انعقاد تفاهم نامه با شناور‌های فعال در منطقه تحت عنوان همیار ناجی را به عنوان بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در این حوزه نام برد.

خسروی از دریافت ۹۴۸ مترمکعب انواع مواد زائد از کشتی‌ها از آغاز سال ۹۹ تا کنون در بخش حفاظت از محیط زیست دریایی با رعایت الزامات کنوانسیون مارپل (MARPOL) خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین مدت اقداماتی از قبیل صدور گواهینامه دریافت مواد زائد برای ۳۰۰ فروند کشتی، بازرسی زیست محیطی از ۵۰ فروند کشتی و برگزای دو مرحله مانور جهت ارتقاء سطح آمادگی تیم مقابله با آلودگی انجام شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار