۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای حمایت از دریانوردان

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن ضمن اینکه دریانوردان به عنوان نیروی انسانی کلیدی محسوب می‌شوند، اجرای پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت پزشکی از آنان در ارتباط با تغییر خدمه الزامی است.
کد خبر: ۸۸۴۲۸
قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای حمایت از دریانوردان
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این قطعنامه که در تاریخ اول دسامبر از تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد گذشت در پی درخواست IMO و سازمان‌های مردم نهاد برای کمک به دریانوردانی است که تحت تأثیر ویروس کرونا از جابه‌جایی و تغییر محروم شده‌اند.

 در این اجلاس سازمان ملل از کشور‌های عضو خواست که دریانوردان و سایر کارکنان دریایی را به عنوان نیروی انسانی اصلی قلمداد کرده و اقدامات لازم را برای اجازه دادن به بازگشت دریانوردان گرفتار در دریا و پیوستن آنان به کشتی‌ها همراه با مراقبت‌های پزشکی انجام دهند.

سازمان ملل از تمامی طرف‌های ذی‌نفع چه خصوصی و چه دولتی به منظور تعیین تکلیف دریانوردان گرفتار در دریا به دلیل محدودیت‌های سفر ضرب‌الاجل تعیین کرد تا در اسرع وقت نسبت به بازگرداندن دریانوردان سرگردان به خانه‌هایشان و یا الحاق به کشتی‌ها اقدامات پیشگیرانه اساسی توسط کشور‌های بندری انجام شود.

"کیتاک لیم" دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی با استقبال از این اقدام سازمان ملل گفت: متاسفانه هنوز صد‌ها هزار دریانورد که برای حفظ زنجیره‌های تامین کالا تلاش‌های بی وقفه‌ای داشته‌اند ماه‌هاست که با اتمام قرار‌دادشان همچنان در دریا گرفتار شده‌اند که این کار باعث خستگی و استرس شدید آنان شده است. من امیدوارم که تصمیم مجمع به یک حرکت مثبت برای حل بحران تغییر خدمه تبدیل شود.

"گای پلاتن" دبیر‌کل ICS  نیز ضمن استقبال از این تصمیم اظهار امیدواری  کرد که این مصوبه نقش اساسی را در تغییر خدمه کشتی‌ها داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار