۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

ادامه عملیات امدادرسانی به سه شهر ساحلی خرمشهر، شادگان و ماهشهر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: عملیات گستردۀ امدادرسانی به سه شهر بندری و ساحلی ماهشهر، شادگان و خرمشهر که همچنان درگیر آبگرفتگی هستند ادامه دارد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۴۲۷
ادامه عملیات امدادرسانی به سه شهر ساحلی خرمشهر، شادگان و ماهشهر
 
علی خدادادی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: امداد رسانی فوری شامل اسکان اضطراری، توزیع بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته همچنین توزیع اقلام اولیه مورد نیاز و بهداشتی در این سه  شهر همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ۴۱۶ امدادگر و ناجی در عملیات امداد رسانی به این شهر‌ها شرکت دارند افزود: در این مدت به بیش از شش هزار و ۱۰۰ نفر درگیر آبگرفتگی اخیر در خوزستان امدادرسانی شده است.

وی اظهار داشت: حدود ۵۰۰ خودروی گرفتار در مناطق آب گرفته رهاسازی شد و  ۵۵۲ نفر نیز اسکان اضطراری شدند.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان از هفته آینده سامانه بارشی جدیدی مناطق ساحلی خوزستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

استاندار خوزستان نیز به خبرنگار مانا گفت: مشکلات ناشی از آبگرفتگی سه شهر خرمشهر، شادگان، ماهشهر و سربندر در حال پیگیری است.

دکتر غلامرضا شریعتی افزود: همه مشکلات و دغدغه‌های ناشی از بارندگی و فاضلاب در شهر‌های ساحلی خوزستان با جدیت و تلاش مضاعف در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه متوسط بارش سالانه دراز‌مدت در بندر ماهشهر حدود ۱۸۰ میلی‌متر است افزود: این در حالی است که در مدت  دو روز ۱۶۸ میلی‌تر بارندگی در ماهشهر ثبت شد و موجب بروز مشکل در این منطقه شد.

نمایندۀ عالی دولت در خوزستان اظهار داشت: از روز چهارشنبه روان آب از نقاط مختلف شهر سربندر از توابع ماهشهرخارج شده است، ولی نفوذ آب و فاضلاب به منازل مردم خساراتی وارد کرده است.

شریعتی افزود: برآورد دقیق خسارت وارده به واحد‌های مسکونی شهر‌های ساحلی خوزستان ناشی از بارندگی اخیر در دست بررسی است، اما طبق بررسی اولیه حدود ۳۰۰ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شدند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدنبی موسوی نماینده، ولی فقیه در خوزستان از مناطق درگیر در آبگرفتگی سربندر و ماهشهر بازدید و در جریان کمک رسانی به مناطق قرار گرفت.

در هفته جاری فعالیت همه ادارات دولتی ماهشهر و سربندر به علت شدت آبگرفتگی و فلج شدن زندگی عادی مردم تعطیل شده بود.

بنا بر اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با وجود آبگرفتگی بسیاری از مناطق ساحلی استان کار تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی، غیرنفتی و اساسی همچنان ادامه دارد.

بخشی از تجهیزات سنگین و پمپاژ بنادر خوزستان برای مشارکت در رفع آبگرفتگی مناطق ساحلی استان به کار گرفته شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار