۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

نحوه واگذاری بنادر کوچک و چگونگی فعالیت بخش خصوصی اعلام شد

نحوه واگذاری بنادر کوچک و چگونگی فعالیت بخش خصوصی اعلام شد
سازمان بنادر با صرف هزینه‌های هنگفت جهت توسعه زیرساخت‌های بنادر کوچک، شرایط اقتصادی این بنادر را به گونه‌ای مدنظر قرار داده است تا فعالیت بخش خصوصی صرفه مالی و اقتصادی داشته باشد و فعالان اقتصادی بتوانند با حاشیه سود مطمئن؛ نسبت به ارائه خدمات مربوط به بهره‌برداری از بنادر اقدام کنند.
کد خبر: ۸۸۴۱۹

به گزارش مانا،‌ مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بنادر کوچک به صورت اپراتوری و بدون سرمایه گذاری در قالب اجاره واگذار می شوند ، اظهار داشت : طرح‌های سرمایه‌گذاران در بنادر کوچک بررسی و در صورت تایید ، قرارداد منعقد می شود .

روانبخش بهزادیان با اشاره به فعال‌سازی بنادر کوچک‌، اظهار داشت‌: مقرر شده که بنادر کوچک به صورت اپراتوری و بدون سرمایه‌گذاری و در قالب اجاره؛ واگذار شوند و در صورتی‌که سرمایه‌گذارانی جهت فعالیت در این بنادر ابراز تمایل کردند ؛ طرح آنها بررسی و در صورت تایید با آنها قرارداد منعقد شود .

وی با بیان اینکه واگذاری بنادر کوچک مستلزم حضور نیروهای حاکمیتی از قبیل یگان حفاظت است ، خاطرنشان کرد : در زمینه واگذاری بنادر کوچک به صورت اپراتوری ، مقدمات کار از جمله تهیه قرارداد واگذاری‌ها انجام و به بنادر ابلاغ شده است .

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه پس از فراهم شدن بستر لازم برای واگذاری بنادر کوچک ، از طریق برگزاری اکران عمومی نسبت به واگذاری آنها در قالب اجاره و بدون انجام سرمایه‌گذاری اقدام می شود‌، گفت: اهداف و سیاست سازمان بنادر و دریانوردی در جهت بهره‌برداری‌، توسعه و بالا بردن سطح فعالیت بنادر کوچک با توجه به نقشی است که در اقتصاد محلی و منطقه ای، دارند .

وی ادامه داد : سازمان بنادر با صرف هزینه‌های هنگفت جهت توسعه زیرساخت های بنادر کوچک‌، شرایط اقتصادی این بنادر را به گونه‌ای مدنظر قرار داده است تا فعالیت بخش خصوصی صرفه مالی و اقتصادی داشته باشد و فعالان اقتصادی بتوانند با حاشیه سود مطمئن؛ نسبت به ارائه خدمات مربوط به بهره‌برداری از بنادر اقدام کنند .

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی افزود : اقدام دیگر سازمان بنادر و دریانوردی در جهت حمایت و توسعه بنادر کوچک، مربوط به بازنگری در دستورالعمل مربوط به کالاهای ملوانی با شناورهای سنتی و ارایه امتیاز در جهت بهره برداری از تخفیفات مربوط به سود بازرگانی، بیمه تامین اجتماعی، افزایش سقف مجاز برای ورود توسط هر ملوان و شناور است که با بستر ایجاد شده از سوی این سازمان، رونق و توسعه حمل و نقل دریایی بنادر کوچک و محلی را به همراه خواهد داشت .

ارسال نظرات
آخرین اخبار