۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

نهادینه سازی حمل و نقل کانتینری هدف گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بنادر شمالی

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دنبال ارتقاء فرهنگ حمل بار کانتینری در بنادر شمال کشور است.
کد خبر: ۸۸۴۰۵

نهادینه سازی حمل و نقل کانتینری هدف گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بنادر شمالی

به گزارش خبرنگار مانا، کاپیتان داود تفتی مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر که به عنوان نماینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در برنامه "چشم انداز" شبکه تلویزیونی ایران کالا با موضوع "ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا" سخن می‌گفت با تأکید بر اینکه کشتیرانی دریای خزر شناورهای خود را برای حمل انواع کانتینر به روز رسانی کرده است، تصریح کرد: سرویس‌های منظم کانتینری این شرکت هم اکنون به صورت هفتگی به تمام بنادر منطقه از جمله روسیه و قزاقستان در حال تردد هستند.
وی در ارتباط با حمل کالای یخچالی با کشتی‌های یخچال‌دار که از سوی مجری برنامه مطرح شد، یادآور شد: امروز با وجود کانتینر یخچالی بحث کشتی یخچالی منتفی است خوشبختانه کشتی‌های کشتیرانی دریای خزر نیز برای حمل کانتینر یخچالی به روز رسانی شده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کانتینری شدن بنادر شمالی پرداخت و اظهار کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی دریای خزر تلاش‌های مستمری را در جهت نهادینه سازی فرهنگ حمل و نقل کانتینری در بنادر شمالی آغاز کرده است.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر آب و هوای متغیر منطقه طی شش ماهه دوم سال را یکی از مشکلات حمل و نقل دریایی در دریای خزر برشمرد و افزود: حمل و نقل کانتینری این امکان را فراهم می کند که تخلیه و بارگیری کالا تحت هر شرایط آب و هوایی میسر باشد.
وی از دیگر مزایای حمل و نقل کانتینری را کاهش چشمگیر زمان توقف کشتی‌ها در بنادر دانست و تصریح کرد: پیش از این کشتی حامل بار عمومی برای تخلیه و بارگیری حتی تا پنج روز نیز در اسکله متوقف می‌ماند اما در حال حاضر همان شناور با همان حجم بار اما به صورت بار کانتینری تنها 24 ساعت در بندر متوقف است.
تفتی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش استقبال از حمل و نقل کانتینری در بنادر شمالی، گفت: هدف ما نهادینه سازی فرهنگ و رویکرد حمل و نقل کانتینری در این بنادر در جهت تسهیل و تسریع در تخلیه و بارگیری کالا است.
تفتی با تأکید بر اینکه هیچ شناوری در جهان بدون اخذ گواهینامه و استانداردهای بین‌المللی و تایید انجمن‌های رده‌بندی اجازۀ تردد و پهلوگیری در بنادر را نخواهد داشت، اظهار کرد: خوشبختانه تمام شناورهای کشتیرانی دریای خزر گواهینامه‌های لازم و استانداردهای بین‌المللی را دارا هستند چرا‌که بدون این استانداردها هیچ شرکت بیمه‌گری نیز بار آنها را بیمه نمی‌کند و در این صورت عملاً کشتی اجازۀ حمل بار و تردد ندارد؛ همچنین شناورهای کشتیرانی دریای خزر در جهت ادامه فعالیت خود به روز رسانی نیز شده‌اند و محدودیتی در حمل بار ندارند.
شایان ذکر است در این برنامه تلویزیونی هروئیک باریجائیان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان و رحمان سعادت عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه سمنان نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار