۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

سرمایه گذاری و دیجیتالی شدن، استراتژی جدید بنادر در دوران کرونا

سرمایه گذاری و استفاده از فنّاوری‌های نو استراتژی جدید بنادر در دوران کرونا به شمار می‌رود که این موضوع چندی پیش در یک کنفرانس ویدیویی با حضور مدیران بنادر و کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۴۰۳

سرمایه گذاری و دیجیتالی شدن، استراتژی جدید بنادر در دوران کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Dinesh Sharma" مدیر ارشد مؤسسه Drewry در این کنفرانس با اشاره به اینکه چشم‌انداز تجارت دریایی علی‌رغم تداوم ویروس کرونا بسیار روشن است‌، یاد‌آور شد بنادر برای روی پا ماندن و فعال بودن راهی جز سرمایه‌گذاری و استفاده از فنّاوری‌های نوین ندارند.

وی ادامه داد: بسیاری از بنادر با تجهیز ترمینال‌های کانتینری از سال 2009 تاکنون تأثیر خود را بر رشد تجارت دریایی گذاشته‌اند و خوشبختانه علی‌رغم اینکه ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های بندری را مختل کرد اما نتوانست بر آنها غلبه کند. به همین جهت امروزه سرمایه گذاری و تجهیز ترمینال های بندری همچنین توجه به دبجیتالی سازی یک ضرورت به شمار می رود.

وی یاد‌آور شد: اگرچه بنادر در این مدت با کاهش سود‌آوری مواجه شده و در برخی از موارد حتی نتوانستند هزینه‌های خود را تامین کنند اما به نظر می‌رسد رویکرد جدید که سرمایه گذاری و گرایش به سمت دیجتال‌سازی است باید مورد حمایت دولت‌ها قرار گیرد و انتظار می رود که دولت‌ها برای این قبیل سرمایه ‌گذاری‌ها دنبال توجیه نباشند، چراکه کلیه پروژه‌ها‌ی عملیاتی بندری با چشم‌انداز روشن در واقع سود‌ده خواهند بود.

بر اساس این گزارش "اندرو لوریمر" مدیر‌عامل شرکت داتامار مستقر در برزیل نیز گفت: در دوران کرونا علی‌رغم محدودیت‌های ایجاد شده‌، جنگ تجاری بین آمریکا و چین به سود برزیل تمام شد به گونه‌ای که به طور میانگین صادرات ما در دوران کرونا 40 درصد افزایش یافت که این کار نتیجه مستقیم جنگ تجاری است.

وی در ادامه افزود: بنادر برزیل برای حفظ روند تصاعدی صادرات خود هیچ راهی جز سرمایه گذاری و گرایش به سمت دیجیتالی شدن ندارند.

"Jan Hoffman" رئیس شعبه تدارکات آنتکاد د‌ر ادامه این کنفرانس گفت: قبل از همه‌گیری کرونا تعداد کمتری از شرکت‌های خدمات بندری تمایل به سرمایه گذاری و دیجیتالی شدن داشتند اما با بروز کووید 19 شرکت‌های حمل‌و‌نقل و خدمات بندری علی‌رغم اینکه با ظرفیت جابه‌جایی کمتری مواجه شدند اما توانستند هزینه‌ها را با در‌آمد یکسان کنند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر چین به دوران قبل از کووید 19 بازگشته است و بقیه کشورهای جهان نیز در حال تلاش برای رسیدن به این مرحله هستند. در این میان باید گفت چین تمامی تمرکز خود را بر اصل دیجیتالی شدن و اتوماسیون قرار داد‌ه است و پیش از آن باید به سرمایه گذاری‌های کلان این کشور در تجهیز بنادر اشاره کرد.

"فلور پیتی" مدیر‌کل بنادر کمکی و صنایع دریایی کانال پاناما نیز در ادامه گفت: اداره دریایی پاناما قصد دارد سرمایه گذاری زیادی بر روی دیجیتال سازی و دریافت اطلاعات الکترونیکی انجام دهد، همچنین برنامه‌های مشخصی را برای حفظ محیط زیست انجام دهد.

"ریکاردو جی سانچز" مسئول ارشد امور اقتصادی زیرساخت‌ها و بنادر سازمان ملل نبز طی سخنانی با اشاره به اینکه کشورهای آمریکای لاتین و دریای کارائیب چشم‌انداز اقتصادی مناسبی ندارند و همه‌گیری ویروس کرونا بر سطح تولید ناخالص دریایی این کشورها اثر گذاشته است، تصریح کرد: بر اساس یک آمار سر‌انگشتی باید بگویم که علی‌رغم ویروس کرونا‌، چشم‌انداز تجارت کانتینر امیدوار‌ کننده است به همین جهت در کشورهای آمریکای لاتین علی‌رغم ناپایداری اقتصاد گرایش به سمت سرمایه گذاری باید در اولویت قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار