۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

آبگرفتگی تاسیسات و معابر عمومی هشت شهر ساحلی خوزستان

بارندگی‌های شدید و سیل آسا سبب آبگرفتگی تاسیسات شهری و معابر عمومی هشت شهر بندری و ساحلی آبادان، سربندر، ماهشهر، خرمشهر، شادگان، چوئبده و اروندکنار شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۴۰۰
آبگرفتگی تاسیسات و معابر عمومی هشت شهر ساحلی خوزستان
 
به گزارش خبرنگارمانا، ماموران ستاد حوادث غیرمترقبه، شهرداری، آب و فاضلاب به کمک ساکنان این شهر‌ها در حال رفع آبگرفتگی و هدایت آب‌ها هستند.

آب در بسیاری از نقاط ساحلی خوزستان وارد منازل و واحد‌های تجاری شده و مردم را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است.

در سه روز اخیر ادارات و بانک‌های بسیاری از شهر‌های ساحلی خوزستان به علت بحران آبگرفتگی تعطیل شدند و عبور و مرور مردم را با مشکلات پیچیده‌ای روبه‌رو کرد.

فرمانداران شهر‌های ساحلی خوزستان با استفاده از ظرفیت‌های دولتی و عمومی، در حال مدیریت بحران آبگرفتگی معابر و تاسیسات شهری هستند.

اوضاع در ماهشهر که حدود ۱۷۰ میلیمتر بارش را در سه روز اخیر تجربه کرد وخیم‌تر و بغرنج‌تر است.

محسن بیرانوند فرماندار ماهشهر به خبرنگار مانا گفت: گروه‌ها و اکیپ‌های  زیادی درحال رفع آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها هستند، ولی با توجه به حجم بالای بارش، هنوز موفق به مهار این معضل نشده ایم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز به خبرنگار مانا گفت: تجهیزات بیشتری برای رفع معضل آبگرفتگی به مناطق ساحلی خوزسان ارسال شده است.

فاضل عبیات با اشاره به آبگرفتگی کم سابقه در شهر‌های ساحلی خوزستان گفت: به علت هم سطح بودن مناطق ساحلی خوزستان با دریا، خروج آب به سمت دریا به کندی صورت می‌گیرد.

جمعیت هلال احمر خوزستان نیز اعلام کرد ۲۵۵ نفر را در ماهشهر که در معرض خطر آبگرفتگی بودند به نقاط امن انتقال داده است.

 شهر‌های خرمشهر و آبادان که از گذشته‌های دور با معضل آبگرفتگی  و مشکل فاضلاب رو‌به‌رو بودند این بار نیز با بارندگی‌های اخیر دچار مشکل شدند.

هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده است از روز سه شنبه ۱۱ آذر با ورود سامانه بارش‌ زای دیگر بارندگی شهر‌های ساحلی خوزستان را فرا خواهد گرفت.

میزان بارش در آبادان ۴۲ ، اروندکنار ۱۳۳، چوئبده ۱۵۰، خرمشهر ۳۹ و هندیجان ۱۱۲ میلیمتر گزارش شده است.

مدیریت بحران استان خوزستان بار دیگر به تداوم بارندگی‌ها در مناطق ساحلی خوزستان تا پایان هفته جاری و احتمال تشدید آبگرفتگی هشدار داد و از دستگاه‌های امداد رسان خواست آمادگی خود را برای مهار آبگرفتگی بیشتر کنند.

دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در شهر‌های ساحلی خوزستان از سه روز گذشته به حال آماده باش بوده‌اند.

با وجود بارندگی‌های شدید در مناطق ساحلی خوزستان، فعالیت بنادر خرمشهر، آبادان، ماهشهر و بندر امام همچنان ادامه دارد.

بخشی از تجهیزات بنادر خوزستان برای رفع آبگرفتگی در اختیار دستگاه‌های امدادرسان قرار گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار