۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

کرونا حریف اقتصاد چین نشد

زمانی‌ که نسیم کرونا از سمت چین وزیدن گرفت بسیاری گمان می‌کردند این ویروس ممکن است اقتصاد این کشور را به ورشکستگی بکشاند، اما چین به خوبی توانست از آسیب‌های بیشتر به اقتصاد جلوگیری کرده و اقتصاد خود را بازسازی کند به گونه‌ای که ارزش تجارت صادراتی چین در ماه اکتبر ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۱.۳۹ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۸۸۳۹۶
 
کرونا حریف اقتصاد چین نشد
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت‌های خبری چین، با بررسی آمار‌های صادراتی و وارداتی این کشور با استناد به گزارش‌های منتشر شده از سوی  بخش‌های  مختلف حمل‌و‌نقل که تجارت جادۀ ابریشم را نیز شامل می‌شود، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا ماه اکتبر سال جاری میلادی ارزش کل واردات و صادرات این کشور ۳,۷۱۲.۰ میلیارد دلار  بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل فقط ۰.۶ درصد کاهش داشته است.

این گزارش حاکی است از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۰ ارزش تجارت بین چین و آسیا که ۵۱ درصد از کل صادرات و وادرات چین را تشکیل می‌داد به ۱,۹۰۹.۸ میلیارد دلار رسید.

از سوی دیگر تجارت بین چین و اروپا ۷۲۶.۰ میلیارد دلار بود که ۱.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

ناگفته نماند تجارت بین چین و اروپا ۱۶.۹ درصد تجارت چین را تشکیل می‌دهد.

در این ارتباط باید گفت: ارزش تجارت صادراتی با اروپا ۴۲۷.۹ میلیارد دلار بود که ۴.۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.  ارزش تجارت وارداتی با اروپا نیز ۲۹۸.۰ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۷ کاهش داشت.

در این میان تجارت چین با آفریقا ۱۵۰.۲ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۸ درصد کاهش داشت.  ارزش واردات و صادرات تجاری بین چین و آمریکای شمالی ۵۰۸.۹ میلیارد دلار آمریکا بود که ۱.۳ درصد افزایش داشته است.

مبادله تجاری بین چین و آمریکای لاتین نیز ۲۵۶.۰ میلیارد دلار آمریکا بود که حدود ۱.۱ درصد کاهش داشته است همچنین ارزش واردات و صادرات تجاری بین چین و اقیانوسیه ۱۶۰.۱ میلیارد دلار آمریکا بود که نسبت به سال گذشته ۱.۰ درصد کاهش داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار