۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

رکوردزنی سودآوری عملیاتی خطوط کانتینری طی یک دهه گذشته

رکوردزنی سودآوری عملیاتی خطوط کانتینری طی یک دهه گذشته
میانگین سودآوری عملیاتی خطوط کانتینری برتر جهان در سه ماه سوم سال ۲۰۲۰، به بالاترین سطح خود طی یک دهه گذشته رسید.
کد خبر: ۸۸۳۸۹
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، آلفالاینر با اشاره به اینکه رشد چشمگیر نرخ‌های کرایۀ حمل از آسیا و همچنین هزینه‌های پایین‌تر، منجر به ارتقای درآمد خطوط کانتینری برتر جهان در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ شد، نوشت: میانگین سودآوری عملیاتی خطوط کانتینری اصلی در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ به ۱۴.۸ درصد رسید که بالاترین سطح را طی یک دهه گذشته نشان می‌دهد، ناگفته نماند رقم مذکور در سال گذشته، ۳.۷ درصد بوده است.

دراین میان، هلدینگ سه شرکت کشتیرانی بزرگ ژاپن موسوم به ONE با کسب سودآوری عملیاتی ۲۱.۸ درصد، توانست جایگاه نخست را در این خصوص به خود اختصاص دهد.

این گزارش ادامه داد: بررسی‌ها در هفتۀ پایانی ماه گذشته (نوامبر ۲۰۲۰) نشان می‌دهد که عرضۀ محدود تناژ، ظرفیت ناوگان کشتی‌های کانتینربر بیکار و غیرفعال را پایین نگاه داشته است. به طوریکه براساس آخرین داده‌های منتشر شده، تعداد ۱۶۷ فروند کشتی کانتینربر بیکار و غیرفعال با مجموع ظرفیت ۶۳۱ هزار و ۶۶۱ TEU، سهم ۲.۷ درصدی از کل ناوگان جهانی کانتینری را تشکیل می‌دهد.

نکتۀ قابل توجه دیگر اینکه به دنبال استمرار تقاضا، حرکت بازار چارتری کانتینری همچنان صعودی است و تعداد زیادی معامله به ویژه در بخش کشتی‌های سایز متوسط و کوچک (۸۰۰ الی ۳۵۰۰ TEU) به روی کاغذ آمده است. به طوریکه در برخی سایزها، نرخ چارتری چند هزار دلار بالاتر نسبت به چند هفته گذشته فیکس شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار