۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

ارتقاء ظرفیت ریلی بندر شهید رجایی با اتمام بازسازی خط ۵ ریلی

ارتقاء ظرفیت ریلی بندر شهید رجایی با اتمام بازسازی خط ۵ ریلی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: نوسازی خط ۵ ریلی بندر شهید رجایی در راستای توسعه حمل و نقل ریلی و تقویت فعالیت‌های مبتنی بر ریل – بندر به مراحل نهایی رسیده است.
کد خبر: ۸۸۳۷۵
به گزارش مانا، علیرضا محمدی کرجی‌ران با اشاره به خطوط ریلی بندر شهید رجایی، اظهار داشت: تعمیرات و نوسازی سازه‌ای و ملحقات ریل و سوزن در این بندر به شکل مداوم و بر اساس یک برنامه زمانبندی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه مبلغی بالغ بر۳۴۰ میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی خطوط ۴و ۵ ریلی بندر شهید رجایی هزینه شده است، اظهارداشت: خط ۴ ریلی در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرارگرفت و خط ۵ ریلی نیز مراحل پایانی را سپری می کند.   
کرجی‌ران افزود: با همجواری خط ۵ با انبار های ۲۰ الی۲۳ که محل ذخیره‌سازی و نگهداری کالاهای اساسی است، روند ترخیص کالاها شتاب بیشتری خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: وسعت مناسب خطوط، اتصال به شبکه سراسری ریلی و قرار گرفتن در رهگذر شمال - جنوب  که خود مسیری مطمئن برای ترانزیت دریایی- ریلی کالا به کشورهای همسایه به شمار می آید مهم‌ترین مزایا و دستاوردهای حاصل از افتتاح این خط ریلی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بندر شهید رجایی با برخورداری از ۵۸ کیلومتر خطوط ریلی داخلی ظرفیت جابه‌جایی سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن انواع کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی را داراست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار