۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

سردرگمی بنادر انگلیس برای اجرای برگزیت

بنادر انگلیس علی‌رغم تلاش و تکاپوی بیش از حد به منظور آماده شدن برای اجرای برگزیت تا اول ژانویه ۲۰۲۱، در هرج و مرج و سردرگمی به سر می‌برند و احتمالاً نمی‌توانند سر موعد مقرر دوره گذار را عملی کنند.
کد خبر: ۸۸۳۶۹
سردرگمی بنادر انگلیس برای اجرای برگزیت
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در حالی‌که حدود یک ماه برای اجرای برگزیت باقی مانده، اما ترس از آماده نبودن بنادر و پایانه‌ها و خدمات پشتیبانی مثل خوره به جان مسئولان بندری افتاده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده طبق جدول زمان فعلی قرار است در تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۱ اولین کنترل مرزی بین اتحادیۀ اروپا و انگلیس برقرار شود.

اما اپراتور‌های سراسر این کشور اعلام کردند آزمایش‌های اولیه روی سیستم‌های مورد نیاز برای مدیریت جریان کالا انجام نشده است که منجر به نگرانی بیش از حد مسئولان اجرایی است.

خبر‌گزاری بی‌بی‌سی گزارش داد برای انجام آزمایشات برخی سیستم‌های IT آمادگی کامل وجود ندارد و با وجود اطمینان مسئولان دولتی، جامعه دریایی انگلیس متقاعد نشده‌اند که بنادر و شرکت‌های فعال بندری بتوانند سر موعد مقرر آماده باشند.

در این ارتباط بندر Felixstowe، بزرگترین و شلوغ‌ترین بندر کانتینری انگلستان در هفته‌های اخیر با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبه‌رو شده و بسیاری بر این عقیده‌اند که اوضاع در آن بندر مناسب نیست و به نوعی این بندر فلج شده است.

این گزارش حاکی است که دولت ۱۱ هزار کانتینر لوازم و تجهیزات را در بندر انبار کرده که به مختل شدن فعالیت‌ها منجر شده است.

 اپراتور بندری Hutchison در این زمینه اعلام کرد: تخلیه این همه کانتینر تا سر موعد مقرر امکان پذیر نیست. در چنین شرایطی کارشناسان اعتقاد دارند شش ماه اول سال جدید میلادی برای  بنادر انگلیس  وحشتناک خواهد بود که بر این دید‌گاه  گزارشگر بی‌بی‌سی نیز صحه می‌گذارد.

گزارش  بی‌بی‌سی حاکی است به همۀ مشکلاتی که در بنادر انگلیس وجود دارد باید همه گیری کووید ۱۹ را اضافه کرد که بخش اعظمی از فعالیت‌های مربوط به بنادر را تحت تأثیر خود قرار داده است.

اگرچه بسیاری از مسئولان معتقدند که زنجیرۀ تأمینِ حیاتی تا مهلت تعیین شده با مضاعف شدن عملیات روزانه حفظ خواهد شد و نتایج حاصلۀ مثبتی را برای اجرا‌ی برگزیت دربر خواهد داشت با این حال برخی کارشناسان نسبت به این موضوع امید چندانی ندارند و معتقدند که چنین تصوری خیال خام است.

در پایان این گزارش آمده است در حال حاضر مسئولان بندری در کشمکش و ترس از اجرای برگزیت به سر می‌برند و علی‌رغم تمامی مشکلات موجود سعی می‌کنند سیستم‌های جدید را برای دورۀ گذار آماده کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار