۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

تدوین چشم انداز پنج ساله آبزی پروری در سواحل خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان از تدوین چشم انداز پنج ساله آبزی پروری در مناطق سواحل استان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۳۶۰
تدوین چشم انداز پنج ساله آبزی پروری در سواحل خوزستان
 
فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه آبزی پروری در سواحل استان از برنامه‌های اصلی شیلات است افزود: بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ آبزی پروری در مناطق ساحلی خوزستان به ۱۴۵ هزار تن خواهد رسید.

 وی اظهار کرد: شعارما " شیلات جایگزین نفت" است که در این راستا سیاست‌های راهبردی را اعمال خواهیم کرد و می‌توانیم به اهداف سازمان شیلات در این عرصه دست یابیم.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون  یک‌هزار و ۴۴ میلیارد ‌تومان سرمایه گذاری در شیلات استان را داشتیم که این  می‌تواند بحث تولید را به دو برابر برساند.

وی با یاد‌آوری اینکه آبزی پروری در سواحل از جمله برنامه‌های ماست افزود: مناطق ساحلی ماهشهر، هندیجان و آبادان مورد توجه ما برای توسعه آبزی پروری ساحلی است تا بتوانیم بخش صادرات در صنعت شیلات را تقویت کنیم.

ابوعلی گفت: در حال راه اندازی مرکز تکثیر ماهیان دریایی در بندر امام هستیم که تامین کننده بچه ماهی است و به تقویت ذخایر دریایی و اشتغال پایدار منطقه کمک خواهد کرد.

مدیرکل شیلات خوزستان اظهار کرد: پرورش خاویار و ماهیان خاویاری محور توسعه شیلات خوزستان در آینده است و مجتمع خاویاری دزفول، و مزارع خاویاری در شوشتر، بهبهان و شهر‌های دیگر این کار را انجام خواهند داد.

ابوعلی گفت: توسعه پرورش متراکم در سه محور خانگی -انفرادی، تلفیقی- کشاورزی و مجتمع ها و شهرک‌های شیلاتی جزء برنامه‌های آینده است.

 وی اظهارداشت: امسال مجوز پرورش ماهی در قفس در دریاچه پشت سد‌ها را اخذ کردیم که این‌ها گامی برای عملیاتی کردن سیاست‌های توسعه شیلات خواهد بود.

مدیر کل شیلات خوزستان عنوان کرد: تلاش ما ایجاد تنوع گونه‌ای است و نیازمند مجوز‌های زیست‌محیطی هستیم تا در آینده بتوانیم از صادرات تک محصولی آبزیان نیز پیشگیری کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با انجام این پروژه‌ها بتوان در راستای تحقق سند توسعه شیلات خوزستان در آینده گام‌های مثبت را برداشت و شیلات خوزستان به جایگاه رفیع‌تر آبزی پروری دست یابد.

شیلات خوزستان پارسال با ۱۳۸ هزار تن آبزی پروری و صید دریایی مقام نخست کشوری را کسب کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار