۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱

اعلام آمادگی کشتیرانی دریای خزر برای توسعه فعالیت‌ها در منطقه آزاد انزلی

اعلام آمادگی کشتیرانی دریای خزر برای توسعه فعالیت‌ها در منطقه آزاد انزلی
در نشست مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بر توسعه فعالیت‌های کشتیرانی دریای خزر در منطقه آزاد انزلی تاکید شد.
کد خبر: ۸۸۳۵۸

به گزارش مانا، مدیرعامل جدید کشتیرانی دریای خزر کاپیتان تفتی به همراه جمعی از معاونان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و پیرامون توسعه روابط و ارائه خدمات در حوزه تجارت در بنادر کاسپین و انزلی تبادل نظر کردند.

روزبهان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست تخصصی ضمن تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های تجاری به منظور ارتقای سهم کشورمان در بازارهای جهانی و ترانزیت به کشورهای مختلف بیان کرد: بندر کاسپین به عنوان یک بندر نسل سوم یکی از مهم‌ترین زیرساخت های تجاری ایجاد شده در سطح مناطق آزاد بوده و با توجه به موقعیت ممتاز این منطقه در سطح بازارهای جهانی و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای بین‌المللی نیاز است ظرفیت های حمل نقل کالا و بهره گیری از اقتصاد دریا محور ارتقا یابد.

وی در ادامه با اشاره به بازار تجاری کشور روسیه در زمینه صادرات مواد غذایی و صادرات کانتینری اشاره و افزود : در فاز نخست ۱۵ پست اسکله به منظور تامین کالای اساسی کشور و صادرات محصولات تولیدی به کشور های همسایه در بندر کاسپین با مشارکت بخش خصوصی به بهره خواهید رسید و شرایط لازم به منظور اجرای طرح های زیر ساختی مشترک و توسعه تجهیزات لجستیکی با کشتیرانی دریای خزر فراهم است.

در ادامه کاپیتان تفتی مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر به توسعه فعالیت‌های سازمان مطبوع خود در بنادر کاسپین و انزلی به عنوان دو بندر مهم حوزه تجارت اشاره و بیان کرد : در حال حاضر کشتیرانی دریای خزر با ۲۳ فروند کشتی و با ظرفیت اسمی ۱۰۰ هزار تن در حال فعالیت بوده و این مجموعه در نظر دارد با توجه به ظرفیت های بندر کاسپین و تفاهم نامه های منعقد شده به خصوص در حوزه اوراسیا ، شناورهای جدیدی را به این ناوگان الحاق کند.

وی در ادامه به آمادگی کشتیرانی دریای خزر در خصوص مشارکت توسعه طرح های زیر ساختی اشاره و خاطرنشان کرد : ایجاد ترمینال کانتینری ، توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی ، توسعه ابزار های لجستیکی و ایجاد ساختمان اداری در پسکرانه بندر کاسپین از مهم ترین مواردی است که کشتیرانی دریای خزر آمادگی لازم را به منظور ارائه خدمات در منطقه آزاد انزلی دارد و قطعآ بندر کاسپین آینده درخشانی در زمینه مراودات تجاری دارد.

در پایان این نشست مقرر شد موارد و بسته های پیشنهادی دو طرف در بازه زمانی ده روزه ارائه و بررسی شود تا به سرعت توافقات لازم حاصل و عملیات اجرایی آغاز شود.

بازدید از زیر ساخت‌های تجاری و بندری ، اسکله رو رو و و اسکله دلفین ، انبار و سیلو‌های ایجاد شده از سوی بخش خصوصی از دیگر برنامه های مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در منطقه آزاد انزلی بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار