۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

اعتماد یا عدم اعتماد به کشتی‌های خودران

ساخت کشتی‌های هوشمند و ناوبری الکترونیکی امروزه به یکی از چالش‌های اصلی جامعه دریایی تبدیل شده است. اگرچه کارشناسان و تحلیلگران از آن به عنوان یک تحول یاد می‌کنند، اما ۶۳ درصد از پاسخ دهندگان در یک نظر سنجی اعلام کردند نمی‌توان به کشتی‌های خودران اعتماد کرد.
کد خبر: ۸۸۳۴۸

اعتماد یا عدم اعتماد به کشتی‌های خودران

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت safety4sea.com در حالی‌که IMO استراتژی ناوبری الکترونیکی را به منظور کمک به صنعت کشتیرانی آغاز کرده است و حمایت از آن را در اولویت قرار داده است اما همانگونه که اشاره شد تحلیلگران و کارشناسان می‌پرسند قابلیت اطمینان پذیری در مقابل ناوبری الکترونیکی و کشتی های خود‌مختار را تا چه حد می‌توان تضمین کرد.

در ادامه این گزارش آمده است در حال حاضر صنعت کشتیرانی از پروژه‌های نوین و ایده‌های نوآورانه پشتیبانی می‌کند و به پیش‌بینی مؤسسه بیمکو تا اواخر سال 2021 نسل اول کشتی‌های خودران حامل کالا در آب‌های برخی کشورها فعالیت خواهند کرد.

در این میان نظر‌سنجی سایت safety4sea.com نشان می‌دهد بسیاری از افرادی که از صنعت دریایی پشتیبانی می‌کنند نمی‌توانند به یک سیستم خودران اعتماد کنند.

در این میان 63 درصد پاسخ دهندگان معتقد بودند دریانوردان نمی‌توانند به سیستم‌های خودران اعتماد کنند در حالی‌که 37 درصدِ افراد پاسخگو مخالف این موضوع بوده و پشتیبانی خود را از آن اعلام کردند.

"Dimitrios Lyrakos" مدیر‌ ارشد اجرایی ASCOT Consulting LTD  با اشاره به ارتباط چالش برانگیز بین دریانوردان و فنّاوری‌های خود مختار یاد‌آورشد حتی اگر ناوبری الکترونیکی مخالفینی هم داشته باشد اما تغییر و تحول در صنعت کشتیرانی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: اعتماد سازی گام مهمی است که صنعت حمل و نقل دریایی باید بر آن متمرکز شود و دریانوردان  باید به این موضوع پی ببرند که از این پس راه حل‌های هوشمندانه در صنعت دریایی و همچنین پذیرفتن تغییرات در ادامه روند کار یک موضوع واقعی است که باید نسبت به آن تن بدهند.

به گفتۀ وی آنچه صنعت ناوبری الکترونیکی به آن نیاز دارد آموزش نیروی انسانی با تمرکز بر مسائل فنی و ذهنی ناشی از تغییرات فنّاوری است در این ارتباط آموزش تضمین می کند که دریانوردان برای تغییرات آینده آماده شوند.

بدین ترتیب با ادامه روند آموزش و یادگیری آنها می‌توانند به سیستم‌های خودران اعتماد کنند البته به شرطی که آموزش‌های لازم را ببینند تا از مزایا و معایب آن مطلع شوند آنان باید بدانند که دریانوردی یک فعالیت سنتی نیست و باید به یک حرفه در حال پیشرفت مداوم تبدیل شود .

ارسال نظرات
آخرین اخبار