۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
وزیر راه و شهرسازی:

تخلیه انبار بنادر سرعت گرفته است

تخلیه انبار بنادر سرعت گرفته است
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود چهار میلیون تن کالای اساسی در بنادر گفت: بخشی از کالاها در انبارها و بخشی هم در لنگرگاه در حال تخلیه و بارگیری است.
کد خبر: ۸۸۳۴۳
به گزارش مانا، محمد اسلامی در مراسم ورود ۷۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل درباره وضعیت کالاهای اساسی در بنادر، تصریح کرد: در حال حاضر، بنادر ۲۴۰ میلیون تن ظرفیت دارد که این رقم سال گذشته ۱۷۳ میلیون تن بود؛ در واقع ماهانه حدود ۱۵ میلیون تن بار جذب و هفته‌ای ۱۰ میلیون تن بار در جاده‌ها جابه‌جا می‌شود.
وی با بیان اینکه ‌امروز ۱۳ میلیون تن بار در بنادر وجود دارد که از ظرفیت یک ماه بنادر هم کمتر است، اظهار داشت: رسوب کالا دو بخش دارد، یک روغن خوراکی است که مخازن آن همه در بنادر کشور است، در حال حاضر ۴۵۰ هزار تن روغن خوراکی در بنادر وجود دارد  و مشکلی از نظر تأمین روغن خوراکی مردم نیست.
اسلامی ادامه داد: بخشی از بار هم روی شناور است که به دلیل آماده نبودن اسناد و اعتبارات اسنادی، کشتی پهلوگیری نمی‌کند که در این راستا ضرورت دارد وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی پیگیری های لازم را انجام دهند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: آنچه که سازمان بنادر اعلام کرد این بود که برخی انبارهای بنادر با کالاهای اساسی تکمیل شده است و باید سریع‌تر تخلیه شود که ضرورت دارد وزارت صمت در این حوزه پیگیری‌های لازم را داشته باشد البته طبق دستور رئیس‌جمهور از دو هفته گذشته، تخلیه انبارها سرعت گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار