۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

شهر بندرعباس و نینگبو چین خواهرخوانده می‌شوند

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در بندرعباس گفت: موضوع خواهرخواندگی بین شهر بندرعباس مرکز هرمزگان و نینگبو چین در دستورکار سرکنسولگری جهموری اسلامی ایران در شانگ‌های قراردارد.
کد خبر: ۸۸۳۴۰

شهر بندرعباس و نینگبو چین خواهرخوانده می‌شوند

به گزارش مانا، سعید شعبان روز سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: قرار است در سال۲۰۲۱ و به مناسبت پنجاهمین ساالگرد برقراری روابط سیاسی بین دو کشور ایران و چین این طرح خواهرخواندگی منعقد شود.
وی ضمن تاکید بر توسعه روابط تجاری خارجی استان هرمزگان بیان داشت: اولویت نمایندگی وزارت امورخارجه در بندرعباس توسعه‌ی روابط با کشورهای هدف همچون چین بوده و در این راستا تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.
رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در بندرعباس اظهارداشت: به دنبال دیدارهای دوره ای و دیپلماتیک سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای با مقام‌های چینی در شهریور امسال، بنا بر درخواست این نمایندگی  در سفری که به استان ججیانگ و شهر بندری نینگبو داشته، خواستار توسعه همکاری های مشترک استانی میان شهرهای بندرعباس و نینگبو هستیم که مورد استقبال طرف چینی قرار گرفته است. 
شعبان ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان و اعمال محدودیت‌های سفر در بیشتر کشورها، تمامی  نشست‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌گردد.
وی اظهار داشت: روز گذشته نشست آنلاین با حضور اعضای اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی بندرعباس، رییس اتاق مشترک ایران و چین و اعضای شورای توسعه روابط خارجی چین در نینگبو برگزار و موضوع های مهمی از جمله توسعه روابط دریایی و صادرات محصولات دریایی مورد تاکید قرار گرفت. 
رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در بندرعباس افزود: همچنین وبیناری نیز بین دانشگاه هرمزگان و دانشگاه چینی (Nortwestem Polytechnical university) در حال برنامه ریزی است که به زودی زمان برگزاری آن اعلام خواهدشد.
 شعبان در پایان از حمایت های وزارت امورخارجه و تعامل و همکاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای بویژه شخص سرکنسول و کارشناس اقتصادی آن قدردانی کرد و گفت: نشست روز گذشته اتاق بازرگانی بندرعباس و نینگبو باب جدیدی در حوزه‌ی اقتصادی بین  شهر بندرعباس و نینگبو گشود.
نینگبو  در استان ججیانگ چین واقع شده و افزون بر هشت میلیون ۵۰۰هزار نفر جمعیت دارد. 
این شهر مهم صنعتی و تجاری در ۲۵ کیلومتری دریای شرقی چین و یکی از بنادر مهم چین از قرن هفتم تا به حال  به شمار می‌رود.
 کارخانجات تولیدی و صنعتی زیادی در اطراف شهر بندری نینگبو وجود دارد که حجم تولید و صادرات کالا در این منطقه تاثیرات بسیاری در رشد و توسعه این منطقه داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار