۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱

ارزش معاملات انجام شده در بورس و فرابورس

ارزش معاملات انجام شده در بورس و فرابورس
ارزش معاملات امروز دو بازار بورس و فرابورس از ۱۵۷۰۰ میلیارد تومان گذشت و در معاملات امروز فرآورده‌های نفتی به روال روز‌های قبل در بالاترین حد روزانه خود معامله شدند.
کد خبر: ۸۸۳۳۳

به گزارش مانا، معاملات امروز بازار بر خلاف دیروز با افزایش تقاضا در بیشتر نمادهای بزرگ و کوچک بازار آغاز شد به طوری که شاخص کل ابتدا کار خود را با افزایش ۲۵ هزار واحدی آغاز کرد اما رفته رفته عرضه‌ها در بازار افزایش یافت و شاخص کل در نهایت با افزایش ۱۶۶۰۰ واحدی به کار خود پایان داد. از جمله نکات مهم بازار امروز انتشار شایعه افزایش دامنه نوسان در برخی سهم‌های بزرگ بازار و همچنین ادامه تخته گاز فرآورده‌های نفتی در بازار بود. ارزش کل معاملات امروز دو بازار بورس و فرابورس از مرز ۱۵۷۰۰ میلیارد تومان عبور کرد.

در بازار امروز به روال روزهای گذشته گروه خودرو بیشترین حجم و ارزش معاملات را از آن خود کرد. در نمادهای خودرویی بیش از سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم جابه‌جا شد که ارزش کل این جابه‌جایی بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان بود.

گروه بانکی امروز مورد اقبال سهامداران بود به طوری که بعد از خودرو با جابه‌جایی بیش از سه میلیارد سهم بیشترین حجم معاملات را از آن خود کرد و گروه فلزات اساسی با نزدیک به ۵۷۰ میلیون سهم سومین گروه پر حجم بازار امروز بود. همچنین بعد از گروه خودرو بانک‌ها با ۱۲۸۸ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را داشتند و بعد از آن گروه فلزات اساسی با ۱۲۱۲ میلیارد تومان رده بعدی را از آن خود کردند.

بازار بورس امروز شاهد یک میلیون و ۴۵۰ هزار معامله بود که در این معاملات ۱۲ میلیارد سهم جابه‌جا شد. ارزش معاملات امروز بازار بورس ۱۱۷۰۰ میلیارد تومان بود. نمادهای شپنا، کگل، کچاد و شتران بیشترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند و شستا و فولاد بیشترین کاهنده‌های شاخص بودند.

در بازار فرابورس ۶۶۱ هزار و ۳۲۰ معامله صورت گرفت که در این معاملات دو میلیارد و ۴۸۷ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات امروز بازار فرابورس چهار هزار میلیارد تومان بود. میدکو، بکهنوج، غصینو و دماوند بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

منبع:بااقتصاد

ارسال نظرات
آخرین اخبار