۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

چابهار تعطیل شد، وضعیت در مرز هشدار و قرمز است

چابهار تعطیل شد، وضعیت در مرز هشدار و قرمز است
معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: اصناف، بازار و بوستان‌ها و مراکز تفریحی وگردشگری این شهرستان براساس تصمیمات اتخاذ شده و شرایط بد کرونایی و قرار گرفتن در مرز هشدار و قرمز به مدت دو هفته تعطیل شد.
کد خبر: ۸۸۳۲۹

به گزارش مانا، رحمدل بامری روز یکشنبه اظهار داشت: مسیرهای دسترسی به شهر چابهار از طرف گیت شمالی منطقه آزاد یک طرفه شده و از ورود خودروهای غیر پلاک چابهار خودداری و در صورت مشاهده از تردد آنها جلوگیری و اعمال جریمه سنگین خواهند شد.

وی بیان کرد: تمام مناطق گردشگری و تفریحی سطح شهرستان چابهار و بازارهای تجاری منطقه آزاد و سطح شهر به مدت ۱۵ روز تعطیل شدند.

فرماندار چابهار ادامه داد:  این شهرستان برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا  از امروز در محدودیت قرار گرفته و هشدارهای لازم برای وارد نشدن خودروهای پلاک سایر شهرستان ها و استانها داده شده و در ورودی های شهر از وارد شدن این قبیل خودروها جلوگیری می شود.

بامری بیان کرد: هیچ خودرو صاحب پلاک شهرستان دیگری به غیر از چابهار حق ورود به این شهر را نخواهد داشت و هم اینک قرنطینه در ورودی های منطقه آزاد و شهر اعمال می شود و از مردم خواسته شده به شهرستان چابهار سفر نکنند. 

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی برای پیشگیری از فراگیری ویروس کرونا در این شهرستان صورت گرفته است و تا عادی شدن شرایط و طبق اعلام ستادملی کرونا تا ۱۵ روز آینده ادامه دارد.

وی اظهار داشت: به صورت مرتب و شبانه روزی در مناطق ورودی شهر، ترمینال مسافربری و درب گیت شمالی منطقه آزاد به همراه اعضای شورای اداری وتامین و ستاد مدیریت بحران و ستاد کرونا شهرستان چابهار بازدید و توصیه می شود موارد شیوع کرونا را جدی بگیرند.

فرماندار چابهار افزود: بسیاری از هموطنان با تصور اینکه اثر ویروس کرونا در مناطق گرم کاهش پیدا می‌کند از تعطیلات در نظر گرفته شده و با توجه به برف و باران و سردی هوا در سایر نقاط کشور بجای ماندگاری در منزل و شهر خودشان و جلوگیری از گسترش کرونا قصد سفر به چابهار می کنند که لازم است به هموطنان عزیز قاطعانه اعلام می شود در مناطق با رطوبت بالا مانند بنادر چابهار و کنارک ماندگاری ویروس بیشتر و خطر شیوع آن دو چندان است.

وی تصریح کرد: قاطعانه از ورود خودروهای پلاک غیر چابهار به داخل شهر جلوگیری می شود و هموطنانی که قصد سفر به این شهرستان را دارند بهتر است از تصمیم شان منصرف شوند زیرا به دلیل جلوگیری از ورود به این شهر باید مجدداً به شهر خودشان بازگردند.

بامری بیان کرد: تعطیلی تمامی بازارچه‌ها و روز بازارها ( بَلُّوک بازار، جمعه بازار و دوشنبه بازار کمب) و مراکز تجاری و خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار از دیگر اقدامات انجام شده است.

فرماندار ویژه چابهار ادامه داد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به ضدعفونی اماکن عمومی، پارک‌ها، مساجد، ادارات و بانک‌ها موظف شده‌اند و نسبت به آماده سازی و تجهیز بیمارستان برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز اقدام شده است.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان وفرماندار ویژه چابهار بر برگزار نشدن مراسم ترحیم و حتی المقدور محدود برگزار کردن مراسم در سطح شهرها و روستاها تاکید کرد و افزود: امید است با همکاری آحاد مردم بویژه در روزهای آِینده و پرهیز از ترددهای غیرضروری(ماندن در خانه و نرفتن به مهمانی و یا دعوت از مهمان) از شیوع این بیماری جلوگیری و سلامت شهروندان به شکل مطلوب تامین شود.

وضعیت قرمز کرونا چابهار را به تعطیلی کشاند

شهردار چابهار نیز اظهار داشت: پارک بهاران دریابزرگ، دریاکوچک، بوستانهای بزرگ و کوچک محدوده شهر بسته شده و با توجه به اعلام وضعیت قرمز و اجرای طرح محدودیت کرونایی با افرادی که مصوبات ستاد کرونا را نقض کنند برخورد قانونی می شود.

محمدیونس حقانی افزود: در راستای اجرای مصوبات ستاد کرونای این شهرستان، شهرداری چابهار با تجهیز خلاقانه خودرو و مشارکت خودجوش بخش خصوصی تا کنون با یک میلیون و ۲۶۱ هزار لیتر محلول نسبت به ضدعفونی و گندزدایی چندین باره حدود یک‌هزار و ۹۳۸ کیلومتر طول معابر سطح شهر و محلات و اماکن مختلف اقدام کرده است.

وی این اقدامات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا را ضروری و موثر دانست و افزود: با تلاش و زحمات شبانه روزی نیروهای آتش‌نشانی کوچه‌ها و پیاده روهای محدوده بازار به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی شده که جا دارد از تلاش همه این عزیزان قدردانی شود.

شهردارچابهار بیان کرد: با توجه به اینکه بازار یکی از شلوغ ترین مکان‌های شهر محسوب می شود و مردم نیز در طول حدود یک سال سخت کرونایی برای تامین مایحتاج خود مجبور به مراجعه به بازار هستند شهرداری ضدعفونی کردن این محدوده را بصورت روزانه در دستور کار قرار داده است.

حقانی تصریح کرد: ورود مسافر به چابهار به شدت نگران کننده شده لذا از هموطنان درخواست می‌شود با توجه به جلوگیری از ورود خودروهای غیرپلاک چابهار تا عادی شدن اوضاع از سفرهای غیرضروری به این شهر خودداری کنند.

وی بیان کرد: همچنین خرید و تامین ‌قریب به ۳۰ هزار ماسک برای کارگران و پرسنل اداری و برخی شهروندان و مراجعان اقدام شده است.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط خاص و ظرفیت‌های ممتاز و متفاوت شهر چابهار با تمام شهرهای استان ‌و اینکه مقصد مهمانان و گردشگران بوده با حساسیت و تدابیر خاص مسیرهای دسترسی به سواحل بسته و لوازم و تجهیزات پارکی ضدعفونی و غیرفعال شده و جمع آوری پسماند با تلاش و کار مضاعف مدیریت شده است.

شهردار چابهار ادامه داد: متاسفانه مسافران سایر نقاط کشور هشدارها را جدی نمی‌گیرند و با سفر به این شهر سلامت خود و شهروندان را به خطر می‌اندازند.

وی همچنین از اقدام شهرداری نسبت به تعطیلی جمعه بازار برای مقابله با انتشار ویروس کرونا خبر داد و از همه شهروندان خواست که نسبت به رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامت خود و دیگران دقت کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد مردمی و مسوول در مقابل شهر و سلامت شهروندان است و رعایت بهداشت فردی برای مقابله با انتشار ویروس کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه از جمله نصب بنر و اطلاعیه در شهرداری، ضدعفونی کردن دفاتر، توزیع ماسک و دستکش در بین کارکنان و پاکبانان برای مقابله با انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و کارکنان مجموعه در دستور کار قرار گرفته است.

حقانی بیان کرد: موضوع مقابله با کرونا و اهمیت اطلاع رسانی به شهروندان، نصب بنر در نقاط مختلف و پررفت و آمد شهر توسط شهرداری و با همکاری شبکه بهداشت انجام شده و شهرداری در کنار سایر دستگاه‌ها برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش آن با توجه به شدت انتشار ویروس، اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده است./ ایرنا

ارسال نظرات
آخرین اخبار