۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

آخرین وضعیت کالا‌های متروکه در بنادر

آخرین وضعیت کالا‌های متروکه در بنادر
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از وجود حدود ۱۹ هزار کانتینر و حدود ۵۵۰ هزار تن کالای متروکه در انبار‌های بنادر کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۲۸

به گزارش مانا، فرهاد منتصر کوهساری در‌باره کالای متروکه در بنادر گفت: حدود ۱۹ هزار کانتینر و حدود ۵۵۰ هزار تن کالای متروکه در انبار‌های بنادر کشور وجود دارد که بر اساس قانون سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی باید نسبت به تخلیه و خروج آن از بنادر کشور اقدام کند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: براساس قانون زمانی که دو ماه از دپوی یک کالا در بنادر می‌گذرد به صاحب کالا برای ترخیص هشدار داده شده و نهایتاً یک ماه دیگر فرصت به صاحب کالا می‌دهیم، اما پس از اتمام موعد مقرر آن را به عنوان کالای متروکه اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه فهرست کالا‌های متروکه مذکور برای گمرک ارسال شده است، گفت: در این مرحله گمرک فهرست مورد نظر را به سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی ارسال می‌کند این سازمان یک هفته فرصت دارد تا کالا‌های مورد نظر را از بنادر تخلیه و خارج کند که البته در مورد این کالا‌ها با توجه به برگزاری مناقصه قدری زمان آن طولانی‌تر شده است.

منتصر کوهساری اعلام کرد: از دستگاه‌های متولی در خواست داریم تا نسبت به تخلیه این کالا‌ها از بنادر اقدام کنند تا بتوانیم عملکرد بهتری در تخلیه و بارگیری کالا داشته باشیم و از افزایش هزینه دموراژ کشتی‌ها جلوگیری کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار